י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תופעה מסוכנת

מקורבו של הרב ברלנד נתפס נוהג בפסילה ובמהירות גבוהה

לאחר מעצר השיירה: מקורבו של הרב ברלנד נעצר בכביש 90 כשהוא נוהג עם רישיון שתוקפו פג ב-2008 במהירות של 67 מעל המותר

מקורבו של הרב ברלנד נתפס נוהג בפסילה ובמהירות גבוהה
רכב נוסע. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר מעצר שיירת הרב ברלנד שנסעו בפראות בכביש 90 - בשישי האחרון - נעצר אחד ממקורביו על אותו הכביש כשהוא נוהג בפסילה במהירות של 67 קמ"ש מעל המותר. מעצרו הוארך והוגשה הצהרת תובע.

המקורב, בן 32 מירושלים נעצר לאחר שנתפס כשהוא נוהג במהירות 157 קמ"ש כשהוא בפסילה. במהלך פעילות אכיפה נגד עבירות המהירות הגורמות לתאונות דרכים, התמקמו שוטרי אגף התנועה על כביש 90 בין צומת ערבה לחצבה וביצעו אכיפה אפקטיבית.

במהלך הפעילות, נקלט במכשיר לאכיפת מהירות רכב הנע במהירות 157 קמ"ש, 67 קמ"ש מעל המהירות המותרת. במשטרה מסרו ל'בחדרי חרדים' כי עם עצירת הרכב בוצעה בדיקה לנהג והוברר כי הנהג בן 32 תושב ירושלים נוהג תחת פסילה, לאחר שלפני 3 חודשים בחודש חשוון נתפס נוהג במהירות של 179 קמ"ש במקום בו מהירות הנסיעה המירבית היא 90 קמ"ש.

בנוסף התברר, כי רישיון הנהיגה שלו פקע כבר בשנת 2008, וכן קיים נגדו צו הבאה לבימ"ש בגין אי התייצבות לדיון בבית המשפט. הנהג נעצר ובמוצאי שבת הובא לדיון בפני השופטת שוש שטרית בבית משפט השלום בבאר שבע שהאריכה את מעצרו ביממה, בהסכמה.

במהלך הדיון הגיש הטוען המשטרתי שמעון כהן הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. פרקליטו של הנהג החשוד, סירב להתייחס.

כזכור, בחודש כסלו לאחר מעקב ממושך על ידי אגף התנועה וימ"ר ירושלים, נעצרו שלושה נהגים בשיירה של הרב ברלנד מאילת לירושלים, וזאת לאחר שתועדו מבצעים למעלה מ-30 עקיפות מסוכנות בכביש 90, תוך סיכון ממשי לחייהם וחיי הנוסעים האחרים על הכביש.

מכתב האישום שפורסם ב'בחדרי חרדים' עולה כי הרב ברלנד יצא מאילת לכיוון ירושלים ברכב מרצדס, דרך כביש 90. הרכב בו ישב הרב ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים, ואף ריצה על כך עונש מאסר, נסע במהירות של 244 קמ"ש. שני נהגים נוספים בשיירה, הואשמו אף הם. על פי כתב האישום, רכב מסוג אופל וכן רכב אאודי שהשתתפו בנסיעה, נסעו בצמוד לרכב המרצדס כשיירה, צמודים זה לזה במרבית הנסיעה, כאשר רכב המרצדס מוביל והשניים האחרים נוסעים בעקבותיו.

כלי הרכב בשיירה, ביצעו על פי כתב האישום עבירות תעבורה רבות, ובהם עקיפות בקו הפרדה רצוף, עקיפות מסוכנות, נהיגה במהירות רבה, וכל זאת תוך כדי סיכון הנוסעים ברכבים ובמשתמשי הדרך הנוספים. שלושת הנהגים הואשמו כי במשך עשרות קילומטרים נהגו בפזיזות, תוך התעלמות מוחלטת מקיומם של רכבים אחרים בכביש, בכיוון נסיעתם או ממולם, ביצעו מספר רב של עקיפות שחלקן בניגוד לחוק, גם אשר הדרך לא הייתה פנוייה ובכך אילצו הנהגים לסטות לשול על מנת להימנע מתאונה.

כל אותה העת, כך עולה מכתב האישום, השיירה של הרב ברלנד הייתה במעקב של מסוק משטרתי שמדד את מהירות הנסיעה ותיעד את עבירות התעבורה החמורות. העבירות בהם הואשמו הנהגים; עקיפה מסוכנת כשהדרך לא פנויה, עקיפה בניגוד לקו הפרדה רצוף; מהירות בלתי סבירה בתנאי הדרך; נהיגה פוחזת של רכב; עקיפה/סטיה לעקיפה בצומת; נהיגה שלא בכיוון החץ; אי ציות לתמרור 815.

אליעזר ברלנד נהיגה רישיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד