י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בגלל הנחישות שלנו"

נתניהו מגיב לנסראללה: "הוא במבוכה גדולה בשל מבצע מגן צפוני"

ראש הממשלה מגיב הבוקר (ראשון) לדברי מזכ"ל חיזבאללה  וטוען: "נסראללה מצוי במבוכה בגלל מצוקה כספית. המדיניות שקידמנו לחידוש הסנקציות על איראן היא מדיניות שאומצה על ידי הנשיא טראמפ בצורה בהירה וחדה, פוגעת קשות במקורות המימון של איראן וגרורותיה"

נתניהו מגיב לנסראללה: "הוא במבוכה גדולה בשל מבצע מגן צפוני"
ראש הממשלה נתניהו צילום: נועם ריבקין פנטון

לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שבר אמש שתיקה והתייחס לראשונה למבצע 'מגן צפוני', ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב היום (ראשון) לדבריו וטוען כי נסראללה מצוי במבוכה גדולה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר היום נתניהו כי, "מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל. לנסראללה סיבות טובות לא לרצות להרגיש את נחת זרוענו".

"אתמול נסראללה שבר שתיקה. הוא מצוי במבוכה גדולה בגלל שלוש סיבות: ראשית, בגלל ההצלחה הכבירה שלנו במבצע "מגן צפוני". הוא ואנשיו השקיעו מאמץ אדיר בנשק ההפתעה של המנהרות החודרות, כולל חפירתן, בניגוד לדבריו, בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים. בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה", ציין.

"שנית", הוסיף נתניהו, "נסראללה מצוי במבוכה בגלל מצוקה כספית. המדיניות שקידמנו לחידוש הסנקציות על איראן היא מדיניות שאומצה על ידי הנשיא טראמפ בצורה בהירה וחדה, פוגעת קשות במקורות המימון של איראן וגרורותיה ובראשן החיזבאללה".

"שלישית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל הנחישות שלנו", ציין עוד נתניהו שהצהיר כי, "מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל. ותאמינו לי, לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות להרגיש את נחת זרוענו".

כזכור, בראיון שהעניק חסן נסראללה בתום תקופה ממשוכת שהוא לא נראה בקהל, הוא עקץ את ראש הממשלה בנושא התיקים בהן החשוד ואמר כי, "נתניהו מוכן לעשות הכל כדי להישאר ראש ממשלה ולא להיכנס לכלא". והצטרף לקולות השמאל בישראל כי "הוא עשוי לשגות בהערכותיו במהלך תקופת הבחירות לאו דווקא בלבנון, אלא יותר בסוריה ובעזה. אני מזהיר את הישראלים מכך".

‏נסראללה אמר בקולו בפעם הראשונה בריאיון: "חלק מהתכנית שלנו למלחמה הבאה היא לפלוש לגליל, צחקתי רבות כשנתניהו ואייזנקוט אמרו שהוסר איום הפלישה לגליל. יש חור משמעותי בחשיבה שהפלישה לגליל תלויה במנהרות וגם מי אמר שכל המנהרות נחשפו".

"העדפנו לחכות עד שמבצע מגן צפוני יסתיים ואז לדבר", הוא הבהיר ואמר, "לא מחויב להגיד שחיזבאללה הוא זה שחפר מנהרות בגבול, אך זה שיש מנהרות שנחשפו זאת עובדה. מפתיע שישראל חשפה זאת רק עכשיו".

לדבריו, "יש מנהרות שנחפרו לפני החלטה 1701 מ-2006 - זה מעיד על כישלון המידע הישראלי. אחת המנהרות שנחשפו בשבועות האחרונים נחפרה לפני 13-14 שנה".

"מה שמפתיע זה שלקח כל כך הרבה זמן עד שהישראלים חשפו את המנהרות", אמר נסראללה והזכיר, "כשברק היה שר הביטחון הוא בא לגבול הצפון ואמר לאנשי צבא: "תתכוננו ליום שבו הממשלה תורה לכם לפלוש לדרום לבנון", וכבר אז אמרתי למחרת: "תתכוננו ליום שבו ההתנגדות תבקש מכם להשתלט על הגליל".
בתשובה לשאלה, האם כולן נחשפו אמר: "אשאיר זאת עמום".

נסראללה מתייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית נגד לבנון: "המחיר של תקיפה ישראלית יהיה גבוה בהרבה ממה שישראל חושבת. כל האופציות על השולחן, אם ישראל תבצע פעולה כלשהי בתוך לבנון או תהרוג את אנשינו בסוריה, אז אנחנו נגיב".

‏"נתניהו שירת אותנו תקשורתית במבצע מגן צפוני – הוא אמר שהמנהרות נועדו לפעולת הגליל בידי חיזבאללה, ובעצם אמר שזה רציני ואמיתי. נתניהו בגלל מטרותיו האישיות ניפח את פעולת המנהרות - שלא מצריכה כזה ניפוח", אומר מנהיג ארגון הטרור האימתני.

‏‎"משה יעלון אישר במהלך מגן צפוני שהיו מנהרות. השאלה שלי למתנחלים בצפון - האם אתם חושבים שנתניהו, איזנקוט והרמטכ"ל החדש משקרים לכם עכשיו או אומרים אמת?".

בנימין נתניהו חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד