י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב 'בחדרי'

ההורים למנכ"ל משרד החינוך: "עצור את הפגיעה בילדינו"

מאבק ההורים של ילדי החינוך המיוחד עולה שלב והללו בוחרים לשגר מכתב חריף למנכ"ל משרד החינוך בדרישה לטפל בעוול 

ההורים למנכ"ל משרד החינוך: "עצור את הפגיעה בילדינו"
ילדים מיוחדים צילום: pixsabay
מאבק ההורים של ילדי החינוך המיוחד עולה שלב, שבועיים לאחר שהעוול נחשף ב'הארץ', ולמרות הפניות של מספר חברי כנסת, במשרד החינוך טרם פתרו את הסאגה וההורים משגרים מכתב למנכ"ל משרד החינוך.
במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותבים ההורים למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב כי "התקציב המועבר עבורם נמוך באופן משמעותי מזה שמועבר לילדי גני החינוך המיוחד במסגרות אחרות"ת שלטענתם, "יש פער עצום בין מה שהמשרד מתקצב עבור שכרה לבין מה שהגן צריך לשלם לה, כלומר, תקציב שמיועד לרווחת ילדינו ולחינוכם מוסט לטובת השלמת הפער שנוצר בשל מדיניות פסולה של המשרד".  
במרכז הסאגה עומדת זעקת ההורים, על כך שמשרד החינוך מתקצב את הגננות באופן חלקי ביותר וכי גננת בגן חרדי משתכרת פחות מזו שבכל גן אחר. העוול נעשה גם אם היא נמצאת בדרגה גבוהה, היא אם לילדים, ותיקה בתפקידה ובעלת תואר. 
 
ההורים מוחים על כך שמעבר לאפליה זו, יש אפליה בסיסית בשל העובדה שמשרד החינוך לא מאפשר לגננות במוכש"ר להצטרף לאופק חדש ומשמעות הדבר, כי הן מופלות כפליים ויותר מכך לרעה, הן בזכויות, הן בשכר והן בשעות העבודה.  
במכתב מוחים ההורים במשרד החינוך המאפשר פגיעה מתמשכת בילדינו אשר לא זוכים לשעות שמקבלים הדומים להם בגן רגיל ותובעים על פי החוק, יחס שוויוני ללא שום אפליה בין מוסד מוכש"ר למוסד רשמי. "מן הצדק, מן הדין ומן המוסר לוודא שכל ילדי החינוך המיוחד וכל מוסדות החינוך המיוחד יזכו לשוויון בתקציב". 
כזכור, בעקבות התחקיר שפרסם עיתון 'הארץ' והובא גם ב'בחדרי חרדים', פנה ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, לשר החינוך נפתלי בנט ותבע בדיקה דחופה של הטענות לפיהן משרדו מפלה לרעה את ילדי החינוך המיוחד הלומדים בגני הילדים המוכרים שאינם רשמיים.

ח"כ מלכיאלי הזכיר לבנט כי מהכתבה עולה שהתקציב שהמשרד מעביר עבור שכר הגננות הוא חלקי הן בחישוב משרת האם, הן בחישוב הדרגה של הגננות, הן בחישוב שנות הוותק הן בחישוב התארים וזכויות השכר הנלוות אליהן. "המשמעות היא פער תקציבי שנופל על הגן ולא מאפשר לו להסב משאבים לטובת הילדים, וגננות ותיקות ואיכותיות שמחפשות את מקומן בגנים שאינם מופלים לרעה בידי המשרד".

מלכיאלי תבע מהשר בנט לבדוק מיידית את העניין, "למרות היותו במערכת בחירות", וכמו כן "לדאוג להפסקת האפליה, להשבת התקציב הגזול לילדים הללו ולמוסדות שבהם הם לומדים ולהפקת לקחים כיצד ארע הדבר".

חינוך מיוחד חינוך חרדי משרד חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד