י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ממשיך לתקוף בכל הכח

אלשיך: "נתניהו יואשם בשוחד"; הליכוד: "מצטרף ללחץ השמאל"

המפכ"ל היוצא אלשיך מתייחס לראשונה מאז סיום כהונתו לחקירות רה"מ: "מתקשה לראות מצב שלא יגישו אישום על שוחד נגד נתניהו" • הליכוד: "כשמפכ״ל המשטרה מאמין בקונספירציה הזויה - איך אפשר לצפות להליך הוגן? אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועמ״ש"

אלשיך: "נתניהו יואשם בשוחד"; הליכוד: "מצטרף ללחץ השמאל"
רוני אלשיך צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה בדימוס רוני אלשיך נאם לפני שעה קלה (ראשון) בכנס ה-inss של המכון למחקרי בטיחון לאומי, והתייחס לטענות על ההדלפות מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מעולם לא הדלפתי", אמר אלשיך, "העיתונאים יודעים שמהמשטרה לא יצאו הדלפות מהחקירות האלה".

לדברי המפכ"ל לשעבר: "אין למשטרה יכולת כלל לתפור תיק לנתניהו". מדבריו של אלשיך ניתן רק להעריך, שהוא רומז על כך שההדלפות באו דווקא מצידו של ראש הממשלה, אולי מצד פרקליטיו.

לטענתו: "הקפדתי בחקירות נתניהו שלא לצפות בהן און ליין", עם זאת אישר כי הוא קרא את כל העדויות של העדים והנחקרים. אלשיך נשאל האם הוא רואה מצב שבו לא מגישים נגד נתניהו כתב אישום על שוחד, והשיב "הראיות הן אלה שידברו, אין לי ספק. אני מתקשה לראות מצב שלא יגישו אישום על שוחד נגד נתניהו".

בעניין ההבטחה למנותו לראש השב"כ, עוד בטרם נעתר לבקשת נתניהו לעמוד בראש משטרת ישראל, אמר: "הודעתי לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לראש הממשלה נתניהו, כי כל ההבטחות שניתנו לי להיות ראש שב"כ כתנאי למינויי למפכ"ל המשטרה - בטלות ומבוטלות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "רוני אלשיך שוב חוזר הערב על הרמיזה השקרית לפיה ראש הממשלה נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה. כשמפכ״ל המשטרה מאמין בקונספירציה הזויה כזו, איך אפשר לצפות להליך הוגן?".

אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועמ״ש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו.

יצוין כי מוקדם יותר היום פנו פרקליטי ראש הממשלה ליועמ"ש ושלחו תיעוד של 122 הדלפות שלדבריהם שפורסמו באמצעי התקשורת במהלך חקירות ראש הממשלה. "מדובר במקרה מובהק בו הכמות הופכת לאיכות עד שנוכח השטף הבלתי פוסק של ההדלפות, ונוכח זיהום החקירה מיסודה" כתבו עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא.

לדברי הפרקליטים: "מתקבל רושם של אימוץ נורמות פסולות, שהשתרשו בחקירות אלה, נורמות שבינן לבין שלטון החוק וניהול חקירות תקינות, אין ולא כלום, שאין להן מקום במדינת חוק ושלא ניתן לקבל אותן". עורכי הדין ביקשו מהיועמ"ש מנדלבליט לעדכן אותם היכן עומד הטיפול בתלונה שהגישו בשבוע שעבר לפניו, ומיהו גוף החקירה אליו הופנתה התלונה לטיפול. 

רוני אלשיך בנימין נתניהו חקירות ראש הממשלה הדלפות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד