ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ברסלבר חסיד"

המצבה הפשוטה של הרב ומי מונה לממשיך

חסידי ברסלב שרויים עדיין תחת האבל הכבד על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, רב הקהילה הנערץ מצפת • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על ההכרזה הבוקר ומינוי הממשיכים, לצד המצבה הפשוטה עליה נחרט "ברסלבר חסיד"

המצבה הפשוטה של הרב ומי מונה לממשיך
הלווית הגרא"מ קעניג זצ"ל צילום: שוקי לרר

שלושים יום חלפו מאז הסתלק בסערה השמימה, הגאון הצדיק רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, רב קהילת ברסלב בצפת ומגדולי מנהיגיה בדור האחרון. 

הבוקר (שני) הוכרז בבית הכנסת הגדול של ברסלב בצפת, במניין וותיקין לאחר קריאת התורה, כי אחיו הגאון רבי נתן אפרים קעניג ינהיג את הקהילה באריכות ימים ושנים טובות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

בנוסף הכריזו כי ממנים את בנו מורנו הרב נחמן ב"ר מורנו הרב אלעזר מרדכי זצ"ל, ל"מורה צדק דקהילתינו" באריכות ימים ושנים טובות. 

מחר (שלישי) יעלו חסידי ברסלב לפקוד את קברו ולמעמד הקמת המצבה בצפת, ל'בחדרי חרדים' הגיע הנוסח הפשוט שנחרט על גבי המצבה על פי צוואתו.

במצבה לא נכתבו שום תארים מפליגים רק "פ"נ רבי אלעזר מרדכי זלל"ה בן מורינו הרב רבי גדליהו אהרן זצוק"ל קעניג"

"אשר המשיך בדרכו בבניין עיה"ק צפת ת"ו והחזקת המוסדות נחל נובע מקור חכמה, נלב"ע ביום שני בשבת כ"ג טבת ה'תשע"ט, תנצב"ה, ברסלבר חסיד, הנוסח על פי צוואתו". 

הערב בשעה 18:00 תתקיים עצרת מספד בהיכל בית המדרש הגדול ברסלב בקרית ברסלב בצפת, מחר כאמור בשעה 15:00 יתקיים מעמד הקמת מצבה בבית העלמין ולאחר מכן סעודת מצווה בבית המדרש. 

ברסלב צפת הרב אלעזר מרדכי קעניג שלושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד