י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
90 אלף שקלים

חרדית חששה ללמוד נהיגה ופוצתה כספית

חרדית בת 30, חששה ללמוד נהיגה בעקבות תאונה בה היתה מעורבות לפני כמה שנים וזכתה לפיצוי בסך עשרות אלפי שקלים מחברת הביטוח | עורך דינה: "לשמחתנו, הניסיון לגמד את הנזק ולחמוק מחובת החברה כלפי הלקוחה לא צלח"

לימוד נהיגה. אילוסטרציה
לימוד נהיגה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תביעה לא שגרתית שהגישה צעירה תושבת ביתר עילית לבית משפט השלום בירושלים, הגיעה השבוע לסיומה וזיכתה אותה בפיצוי לא מבוטל. בתביעתה טענה, כי בעקבות תאונת דרכים בה הייתה מעורבת, חששה להתחיל לימודי נהיגה.

על פי כתב התביעה, שהוגש מטעמה על ידי עו"ד רביד שרון - מומחה לדיני נזיקין, מ' בת 30 תושבת ביתר, היתה מעורבת בתאונת דרכים בכביש 375 ביציאה מעיר מגוריה לפני כארבע שנים. מ' נפגעה בתאונה באופן פיזי, ובחסדי שמיים החלימה מפציעתה. ואולם, יחד עם זאת התקשתה מ' להשתחרר מהמועקה הנפשית שליוותה אותה מאז התאונה. הדבר התבטא בכך, שמ' לא הייתה מסוגלת ללמוד נהיגה ולהוציא רישיון נהיגה, לו הייתה זקוקה לצרכי עבודתה, וזאת בעקבות הרושם שעשתה בה התאונה.

בשל נסיבותיה, השתייכה התאונה של מ' לשני תחומים - תאונת דרכים, וכן תאונת עבודה, היות והתאונה ארעה למ' בהיותה בדרכה לעבודה. כיוון שכך, הוגשה תביעה מתאימה למוסד לביטוח לאומי. תחילה, סירבו במוסד לביטוח לאומי להכיר במצבה של מ' כמצב הגורר מגבלה תפקודית, אך עו"ד רביד שרון שייצג את מ' גם מול הביטוח הלאומי, טען בשמה לאורך כל ההליך כי מגבלה זו עולה כדי נכות ויש להכיר בכך לעניין הפיצוי אותו דרש עבורה בעקבות התאונה. ואכן, בדיון ערר שנערך בהרכב מורחב בביטוח הלאומי השתנתה ההחלטה ונקבע כי למצבה החריג יש משמעות תפקודית, ובכך נקבע כי מצבה מתאים ל-5% נכות.

בשלב זה, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', הוצגה הנכות שקבע המוסד לביטוח לאומי בהליך שהתנהל בבית משפט השלום בירושלים כנגד חברת הביטוח של הרכב המעורב. עו"ד שרון ניהל מו"מ ממושך מול חברת הביטוח שתחילה סירבה לקבל את הטענה החריגה בתואנות שונות, אך לבסוף ניתן פסק דין בהסתמך על הסכמת הצדדים לפיו חברת הביטוח תשלם לתובעת סך של 90,000 ש"ח.

"לצערנו, התנהלות חברת הביטוח במקרה של מ' איננה חריגה", אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד שרון, "ניסיון ההתנערות של חברות הביטוח חוזר על עצמו בכל תיק. לשמחתנו, הניסיון לגמד את הנזק ולחמוק מחובת החברה כלפי הלקוחה לא צלח, ושוב חברת הביטוח נאלצה לפצות את המבוטחת שנפגעה בתאונה, למרות שמדובר בנזק חריג".

עו"ד שרון מוסיף כי על פי נתוני משרד האוצר, היחס בין סך התביעות המוגשות בשנה, עקב תאונות דרכים - לעומת הפיצוי אותו משלמות בפועל חברות הביטוח ללקוחות - מלמד כי חברות הביטוח נהנות מסילוק תביעות בסכומים נמוכים שלא בהכרח משקפים את הנזק שאירע ללקוחות. כך למשל, בדו"ח משרד האוצר נקבע כי מתוך 48,000 תביעות שהוגשו בשנה - שולם סך כ-4 מיליון ש"ח בלבד, נתון המלמד על סילוק תביעות בסכומים נמוכים ביותר. אין ספק שיש לאחוז בכלים מתאימים ולנקוט במאמץ ראוי על מנת למצות את הזכויות של נפגעים וכך יוכלו לקבל את מה שמגיע להם מחברות הביטוח".

תביעת פיצויים תאונת דרכים רישיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד