י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נגיף הווירוס צא ?"

קבוצות הוואטסאפ בעיר החרדית גועשות

תושבים רבים מהעיר אלעד שחברים בקבוצות ווטסאפ שונות נקלעו שלא בטובתם למתקפת סייבר, ככל הנראה בשל השתלטות האקר זר על מכשירו של אחד מהדומיננטיים בקבוצות | כך תמנעו מהווירוס לפגוע במכשירכם

קבוצות הוואטסאפ בעיר החרדית גועשות
וואטסאפ משתקפת בעין צילום: רויטרס

עשרות קבוצות וואטסאפ מקומיות של תושבים בעיר אלעד, גרמו לתקלה מתמשכת באפליקציה הפופולרית, בקרב משתמשים רבים אשר חברים באותן קבוצות.

רפאל, תושב העיר, קיבל הבוקר הודעה "כביכול" מצוות התמיכה של whatsapp, בה התבקש להעביר לשולח ההודעה את הקוד שקיבל בהודעת sms. רפאל שנחשף לפני שבועיים לכתבה, בה דווח כי רב המשטרה בצפון ובכירים ב'דגל התורה' נפגעו מהשתלטות על החשבון - החליט שלא להיענות לבקשה.

לאחר שהשיב בהודעה "אני בדרך למשטרה", השולח מחק את ההודעות ששלח. רפאל חשב שבכך תם העניין, אך התבדה מהר מאוד. בשעות הצהריים הופתע לגלות כי בקבוצות מקומיות רבות, נשלחה הודעה הכוללת אותיות בסינית ותווים מוזרים, שנשלחו על ידי תושב העיר שפעיל בקבוצות רבות.

מחשש שהודעות אלו הן וירוס, הוא בחר להתנתק מהקבוצה מבלי להיכנס אליה - אך מאותו רגע, אפליקציית המסרים הפסיקה להגיב, לא ניתן היה לשלוח הודעות וגם לא לקבל. בבירור טלפוני מהיר גילה כי כמוהו - כך כל חברי הקבוצות. "פניתי למי ששלח את ההודעות לקבוצות וגרם לבלגן" מסר ל'בחדרי חרדים', "הוא סיפר לי שהבוקר השתלטו לו על המכשיר וכי ההודעות נשלחו על ידי אותו האקר".

מאחר ומדובר בעשרות קבוצות מקומיות של תושבי אלעד, רבים מהתושבים החברים בקבוצות אלה, ובהם כתב הבראנז'ה איציק אוחנה דיווחו ל'בחדרי' על תקלה דומה. רפאל, לקוח של חברת הסינון "נתיב", פנה למשרדי החברה, שם הצליחו לפתור לו את התקלה.

מטעם מומחי התקשורת בחברת נתיב נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "לאחר בדיקה מעמיקה של מספר מכשירים נגועים, מתברר שמדובר בתכסיס ותיק וידוע - בו התוקפים מציפים את הקבוצה בתווים שאינם חוקיים, מתוך ידיעה שווטסאפ אינה יודעת לזהות תווים אלו, וכך גורמים ליישום לקרוס. שיטת הפעולה שלהם היא להשתלט על מספר אחד, ודרכו לשלוח את התווים הנ"ל לכל הקבוצות".

על מנת לפתור את הבעיה נדרשים מספר צעדים פשוטים. דבר ראשון, יש לפתוח את היישום וואטספ, לגלול לקבוצה הנגועה, לבחור בו על ידי לחיצה ארוכה (יש לשים לב, לא לנסות להכנס לקבוצה, אלא לבחור אותה בלבד), ואז בתפריט (-שלוש נקודות במסך למעלה), לבחור ב 'יציאה מהקבוצה'. לאחר מכן לבחור שוב את הקבוצה הנ"ל, ולבחור ב 'מחק צ'אט'.

על מנת להימנע ממצב דומה בו מישהו משתלט לכם על החשבון, מומלץ מאוד להפעיל את אפשרות האימות הדו שלבי בהגדרות חשבון בוואטסאפ.

WhatsApp וואטסאפ האקר מסרים מידיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד