י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מלאך - עשה את המעשה האמיץ ביותר"

החרדי הסתער על הגולש וריגש מדינה שלמה

החרדי שהציל גולש לאחר שפגע בשובר גלים דרומית למרינה, מרגש את הרשת: • עדי ראייה: "הוא היה מרוסק בין הסלעים. צעקנו לחבר'ה הדתיים שירדו אליו כי לא יכולנו להגיע אליו מהמים. הוא נכנס עם הראש לתוך הסלע זה נראה מזעזע" • ואיך הגיבה אשתו של הניצול? • תיעוד

החרדי הסתער על הגולש וריגש מדינה שלמה
גולש גלים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אתמול (ראשון) התקבל דיווח על גולש גלים, בשנות הארבעים לחייו, שנפצע במהלך גלישה לאחר שפגע בשובר גלים, דרומית למרינה בהרצליה.

חובשים ופראמדיקים העניקו לגולש טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב, כשהוא עם חבלות בכל חלקי גופו.

אלא שמתברר כי המקרה הקשה יכל להסתיים בצורה הרבה יותר גרועה לולא עזרתו של חרדי שבדיוק שהה במקום והתסער על הגולש שנפצע.

מסתבר שאותו חרדי, בעצמו גולש גלים, צפה במתרחש בזמן אמת ולא עמד מנגד. למרות הסכנה שבדבר, הוא לא חשב פעמיים וקפץ לים הסוער במאמץ להציל את חייו של הגולש ממוות כמעט ודאי.

צלמים ועוברי אורח שהיו בשעת מעשה, צילמו וסיפרו על הרגע המרגש הזה, ואלפי גולשים ברחבי הרשת החברתית הגיבו בהשתאות ובהתפעלות יוצאי דופן על הקידוש ה' הגדול.

הצלם ניסים אטון, פרסם תמונה שתיעדה את הרגע וכתב: "איזה מסירות נפש. הבחור החרדי ירד לסלעים; ובלי הרבה מחשבה, תפס את הגולש ולא שיחרר והגלים לא מפסיקים להישבר עליהם".

אטון הוסיף: "תודה לכל מי שעזר לגולש חברים, קצת זהירות. הים קצת אגרסיבי בסוואלים האחרונים".

התמונות המרגשות שהעלה אטון בדף הפייסבוק שלו

צלם נוסף שהיה במקום, דרור עזרא, העלה תיעוד אחר של הבחור החרדי וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "התלבטתי אם לפרסם את התמונה הזו. היום בחוף הדרומי בהרצליה, גולש קבוע הסתבך ונמרח על הסלעים נפצע בצורה די קשה ופונה באמבולנס".

"אני לא ראיתי מה קרה. אבל לפי מה שסיפרו לי הבחור החרדי שמופיע בתמונה הזו בצד הימני של התמונה הוא הבחור שחילץ את הגולש וכנראה הציל את חייו. אני לא יודע את שמו, אבל מגיע לו בהחלט צל"ש והוקרה. כמו כן אני מאחל החלמה מהירה לגולש הפצוע".

גולש גלים בשם עדי מירון שנכח במקום, כתב לאחר האירוע על מקרה ההצלה: "כל הכבוד לו, סיכן גם את עצמו בהצלה הזאת, צדיק יראה שמיים ששם את נפשו בכדי לעזור לאחר. לא יאומן פשוט לא יאומן. בשם קהילת כל הגולשים אני מודה לך חבר על העזרה. תבורך מפי עליון".

גולש גלים נוסף בשם ג.מ: "ראיתי את זה מ-3 מטרים בדיוק חתרתי צמוד למזח והוא לקח את הגל, לא האמנתי שזה אמיתי הוא נכנס עם הראש לתוך הסלע זה נראה מזעזע".

"ראיתי אותו מרוסק בין הסלעים וצעקתי לחברה הדתיים שירדו אליו כי לא יכולנו להגיע אליו מהמים, כל הכבוד להם על אומץ הלב וההקרבה! מקווה שהפגיעה לא חמורה ואם למישהו יש מידע לגבי מצבו?".

אהרון סיסה, עובר אורח שהיה במקום, סיפר: "הייתי שם ראיתי את זה!!! הצדיק הזה עלה על הסלעים התרטב וחילץ את אותו גולש מהמים!  קרה כמה מטרים ממני. פשוט צדיק!".

חרדים בים. אילוסטרציה. (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

רז בכר, עובר אורח נוסף שראה את האירוע בזמן אמת, הוסיף: "היה שם שיתוף פעולה של 3 אנשים, הבחור החרדי עשה בהחלט את המהלך האמיץ ביותר, היו עוד 2 אנשים שעזרו לבחור החרדי להוציא אותו מהמים והיה מי שהזמין את האמבולנס בזמן בקיצור היה קובץ של אנשים שביחד הצילו את הגולש אין ספק שהבחור החרדי אמיץ ביותר".

יוחאי מאמו כתב בתגובה: "ראוי לציין, בטח בימים הללו, את הערבות ההדדית. ברגע האמת כולנו אחים. וכן, תודה לבחור החרדי שהוא אחד מאלה שתמיד מכפישים וסולדים בתקשורת.. קצת יותר אהבת חינם תציל אותנו גם בינינו".

יקיר אוחנה הוסיף: "אם רק יתבוננו על החרדים מעבר ללבוש והלאום התקשורתי שביצרו סביבם יבינו שכולנו אחים".

אשתו של גולש הגלים שניצל, א.ג (השם המלא שמור במערכת), כתבה: "אשמח מאוד למצוא את הצדיק הזה שהציל היום את בעלי! תודה רבה לכל מי שהיה שם! אני לא מסוגלת לחשוב מה היה קורה בלעדיכם! אופיר במצב יציב ובעזרת השם יהיה בסדר... שוב המון תודה לכולם. מלאכים, מלאכים!".

הצלה גולש מרינה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד