י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו: "לא נאפשר נוכחות כוח המשקיפים הפועל נגדנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH בחברון • "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בין לאומי הפועל נגדנו" • צפו בתיעוד

נתניהו: "לא נאפשר נוכחות כוח המשקיפים הפועל נגדנו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH בחברון. "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בין לאומי הפועל נגדנו", אמר.

הנוכחות הבינלאומית הזמנית בחברון (TIPH) הוא צוות של משקיפים אזרחים אירופיים המוצבים בעיר חברון. חברי צוות המשקיפים מגיעים מהמדינות דנמרק, איטליה, נורווגיה, שוודיה, שווייץ וטורקיה.

תפקידם לפקח על יישום הסכם חברון ולדווח על הפרות של ההסכם ושל המשפט הבינלאומי, הן לצד הישראלי והן לצד הפלסטיני, כל זאת לאור הסכם חברון שנחתם בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית.

השר לבטחון הפנים ארדן בירך על החלטת נתניהו ואמר כי "כוח Tiph שמפריע לחיילי צה"ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים, משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים ומקדם דה-לגיטימציה לישראל".

ארדן ציין כי פנה לאחרונה לראש הממשלה בבקשה "לגרש את כח המשקיפים העויין בהתבסס על דו"ח משטרתי שהוכיח שכח המשקיפים פוגע בעבודת המשטרה בעיר ואין לי ספק שהדו"ח היה מרכיב משמעותי בשיקוליו של ראש הממשלה".

בדו"ח שהוכן צויין כי "חברי המשלחת מפריעים ומתעמתים עם חיילי המעברים במוקדים קבועים על הליך הבידוק והטיפול באוכלוסייה הפלסטינית, הפלסטינים מנצלים את הארגון ודעותיו הפוליטיות כדי להגיש תלונות שווא כנגד צבא ומשטרה על פגיעה בזכויות אדם, תקיפה ואלימות.

כמו כן, בדו"ח מצויין כי לחברי המשלחת שכר גבוה ונראה כי הם מנסים להצדיק את פעילותם ונוכחותם באזור ע"י סיטואציות המשקפות חיכוך וטיפול באירועים".

בישוב היהודי בחברון הודו לראש הממשלה נתניהו על "ההחלטה ציונית, אחראית, מכבדת ומתבקשת" בישוב הודו גם לכל השותפים שסייעו לקבלת ההחלטה.

הח"כים קיש וסמוטריץ', ראשי שדולת א"י בכנסת שהיו הראשונים לקדם את הנושא, סגנית שר החוץ חוטובלי שהתגייסה באופן מלא, השר ארדן ומשטרת מחוז ש"י, השרים בנט, שקד, אקוניס, גמליאל ורגב שגיבו את המהלך, וכמובן לישראל שלי ולמועצת ישע שהובילו יחד אתנו מהלך צודק ותקיף.

"יחד הוכחנו שאפשר להביא לסיומם של עוול ואיוולת רבי-שנים. ולאפשר חיים קצת יותר סבירים בעיר האבות של כולנו" מסרו.

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, בירך אף הוא על הודעת ראש הממשלה ואמר כי "מדובר בצעד מבורך אשר מסיר את העננה מעל הריבונות הישראלית. תופעה בה סוכנויות ממשלתיות זרות פועלות להחלשת מדינת ישראל מבפנים, חייבת להיפסק".

לדבריו: "אנו מקווים כי ראש הממשלה ינצל את המומנטום הריבוני הזה גם למהלכים דחופים נוספים. אנו קוראים לראש הממשלה לפנות כעת את חאן אל אחמר".

חברון בנימין נתניהו אם תרצו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד