י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבעה חודשים אחרי זעקת הרבי

בלי שפיצים: מהפכת השטריימלים בחסידות ויז'ניץ יוצאת לדרך

שבעה חודשים אחרי שהרבי הפתיע בהתבטאות חריפה נגד השטריימלים עם השפיצים, עסקני החסידות נכנסו לעובי הקורה והגיעו להסדר עם יצרן שטריימלים שמבטיח לעמוד בסטנדרטים ועל הדרך גם סידרו מחיר ריצפה במושגים של היום | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הרפורמה 

בלי שפיצים: מהפכת השטריימלים בחסידות ויז'ניץ יוצאת לדרך
חסידים עם שטריימל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודש תמוז שהה האדמו"ר מויז'ניץ עם מאות תלמידי הישיבות הגדולות של החסידות, לשבת התאחדות ביישוב נחלים, במהלך הסעודה השלישית, הפתיע הרבי והביע את סלידתו מסגנונם של השטריימלים כיום, ואף הגדיר את השטריימל בעידן הנוכחי כ"מגעיל", "לראות את השטריימלך עם השפיצים זה נקרא 'מאדעס", וזה כבר נוגד את דרכי החסידות,
ובפרט כשחתנים מתחתנים, וכמה ימים קודם לכן, הם מתעסקים אם איזה ביגוד ושטריימל הם ילכו", קבל הרבי באוזני צעירי הצאן, כך דיווחנו אז ב'בחדרי חרדים'. 

מאז, ועד עכשיו עברו בנהר מים רבים, עסקני החסידות ראו בכך משימה, לקחו את הנושא לידיים וגמלה החלטה בליבם לקיים את רצונו. במהלך החודשים האחרונים הם ניהלו משא ומתן עם יצרני שטריימלים בארץ, ודנו עמם לפרטי פרטים בנושא הכואב לרבם, איך לבנות את המוצר, מה יהא גובהו של השטריימל, ללא שפיצים ובעיקר גם לגבי המחיר שמזנק מתקופה לתקופה ואין פוצה פה.

בשבוע האחרון הגיעה הבשורה, ראשי החסידות יצאו בהודעה לכלל החסידים וכן הופיע בביטאון הרשמי של החסידות 'קשר איתן', כי הם סגרו עם אחד המשווקים החשובים ביותר בשוק השטריימלים, שקיבל על עצמו את הוראותיו של האדמו"ר מויז'ניץ והתחייב לייצר שטריימלים יפים וחינניים בלי שפיצים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכדי לחזק ולעודד את החסידים לקבל על עצמם את תקנת הרבי, מוצעת "הלוואה" מקופת 'חן וחסד' של החסידות, להקל בהוצאות החתונה. הנהלת הגמ"ח התחייבה מצידה פריסת תשלומים נוחה, כך שמי שירצה לעמוד בתקנת הרבי, יזכה בתמורה להקלה בהוצאות החתונה.

כאמור ראשי החסידות עמלו חודשים ארוכים, ולכן הנושא לא עלה שוב, עד שהגיעו לתוצאות משביעות רצון.

ראשי הפרויקט מבהירים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אנ"ש יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי מדובר בסחורה איכותית ומשובחת, שלבטח תשביע את רצונם לאורך שנים".

כן, ראשי הפרויקט אומרים כי הם בטוחים, שלאחר הדברים הברורים והנוקבים של הרבי באותה שבת ביישוב נחלים, החסידים כבר אינם זקוקים לשכנועים והסברים נוספים, "כאיש אחד בלב אחד, נאזור כגבר חלצינו לקיים רצון צדיק, ולהחזיר את עטרת החן לראשונו, בלי הרוחות הזרות, ובלי החידושים הזרים לנו ולרוחנו".

ולגבי הפרוצדורה, ל'בחדרי חרדים' נודעו ראשי הפרקים בהסכם שנחתם מול חברת השטריימלים לרווחת החסידים וכרצונו של הרבי.

על פי ההסכם, השיער יהיה איכותי ביותר, עמיד לאורך שנים, מלווה באחריות למשך 15 שנים, ללא עיבוד וצביעת שיער.

כן, ההורים יוכלו לברר ולבדוק, ואין צורך שהבחורים - החתנים יבואו בעצמם כך שיוכלו להמשיך ולקנות תורה ויראה בהיכל הישיבה.

מחיר השטריימלים מפתיע במיוחד, 4500 ש"ח בלבד במקום 8,000 או - 10,000 שהם המחיר ההתחלתי כיום בשוק.

בנוסף, מי שירכוש את השטריימל דרך אותו יצרן, יהיה זכאי להלוואה מקופת החסד "חן וחסד" תוך פריסה ל-40 תשלומים.

כמו כן, מובטח מחיר מבצע למחותנים, חידוש ורענון השטריימל שלהם במחיר מוזל.

מבצע שטריימל שטריימל חדש שטריימל-מאכר שטריימלים ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד