י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזדעזעי ארץ

הלם וזעזוע בשכונה המתחרדת; ספרי תורה הושלכו ארצה בביזיון

אלמונים חדרו הלילה לביהכנ"ס של יוצאי צרפת בקרית יובל וזרעו הרס וחורבן, החמור שבמעשיהם, פרצו את ארון הקודש, הוציאו את ספרי התורה והשליכו אותם ארצה | מהתגובות: "זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל"

הלם וזעזוע בשכונה המתחרדת; ספרי תורה הושלכו ארצה בביזיון
ספרי תורה נזרקו על הריצפה בקרית יובל צילום: באדיבות המצלם

זעזוע נוראי בשכונת קרית יובל בירושלים: אלמונים חדרו הלילה (שלישי) לבית הכנסת הספרדי-צרפתי 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים, פרצו את כספת ארון הקודש השליכו את ספרי התורה על הרצפה בביזיון וכן שפכו חומצה והשחיתו את הריהוט.

מדובר בבית הכנסת בשכונה, שאחד ממקימיו היה הקדוש יונתן סנדלר הי"ד, שנרצח בטבח בבית הספר היהודי בטולוז בשנת 2012 עם שני ילדיו אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסונגו הי"ד. לאחר הרצח, היכל בית הכנסת שונה לזכר משפחת סנדלר הי"ד. בית הכנסת מונה כיום כ-100 מתפללים רובם יוצאי צרפת, בראשות הרב הגאון שלום כהן.

בית כנסת שוכן במקלט תחת בניין מגורים ובשלב זה טרם ברור מתי בדיוק הייתה הפריצה.

מחקירה ראשונית של השוטרים במקום יחד עם גבאי בית הכנסת, עולה כי מלבד ההשחתה - לא נגנב דבר, מה שמעלה תהייה האם המטרה הייתה אנטישמית או גנב ערל לב שפרץ לכספת ולא מצא בה דברים שבעיניו הם יקרי ערך.

בעקבות חומרת המקרה וחילול הקודש הנורא, החליט מפקד המחוז היוצא ניצב יורם הלוי להקים צוות חקירה מיוחד מתחנת מוריה שיחקור את המקרה החמור, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

אחד המתפללים, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס שמואל מרציאנו מתאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הבוקר הגעתי לבית הכנסת הנמצא במקלט הדלת הראשונה הייתה סגורה כרגיל את הדלת השניה כבר לא הצלחתי לפתוח שניסיתי בכוח גיליתי את ההרס הגדול. שוד ושבר. הם זרעו הרס של ממש חתכו עם דיסק את כספת ארון הקודש והשליכו את ספרי התורה לרצפה. הם ניסו לפרוץ גם את קופת הכספת שבקיר אך לא הצליחו".

"אי אפשר לעבור על זה לסדר היום" אומר מרציאנו המייצג את יוצאי צרפת בבירה, "אנחנו ניכנס לרבנים ונשמע מהם מה עלינו לעשות בגלל עוון כזה שספרי תורה הושלכו בביזיון".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מפרסם הודעת גינוי למקרה הנורא: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!".

"הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו על ידי בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין", כך התבטא הבוקר הרה"ר לישראל הגאון רבי יצחק יוסף.

והורה כי "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל", כך הראשל"צ.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב הבוקר למראות הקשים ואמר, "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ״שיח ישראל״ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית".

"קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטולוז שבצרפת", כתב השר דרעי.

לסיום אמר, "הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

חברי סיעת 'דגל התורה' בירושלים, פרסמו הודעת גינוי חריפה בעקבות המעשה המחפיר ומביעים זעזוע רב והלם מוחלט מחילול בית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל והוונדליזם שביצעו שם פורעים ופושעים.

חברי הסיעה קוראים למשטרה לבצע חקירה מהירה ויסודית של המעשה הנפשע הזה, ולגלות במהירות את האשמים ומי שידם במעל, ולהעמידם לדין כדי שיקבלו את העונש החמור המגיע להם.

לדבריהם, "מדובר במעשה נפשע וחמור ביותר, ונדליזם מהסוג הכי גרוע שיש של חילול בית כנסת, מעשה כזה קשה ואיום המזכיר מעשים שנעשו בימים אפלים באירופה. זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל על לא עוול בכפו ורק בשל היותו חרדי, ואנו מקווים שכל המסיתים ורודפי החרדים בקרית יובל יבינו מה תוצאות ההסתה הזו ולאן היא מובילה".

יו"ר הסיעה ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, אמר כי הוא בטוח שהמשטרה תפעל במהירות לחקור את המקרה ולמצוא את האשמים. כמו כן קרא לכל הגורמים הפועלים כנגד הציבור החרדי בקרית יובל, לעשות חשבון נפש ולראות עד היכן ההסתה הזו פועלת ולאיזה מעשים היא מובילה. "אין לי ספק שאף אחד מהמסיתים הללו והפועלים נגד הציבור החרדי בקרית יובל, לא התכוון שמישהו יבצע מעשה כה איום ונורא של חילול הקודש. אולם להסתה יש תוצאות משלה, וכשמסיתים צריך לקחת בחשבון שיש כאלה שיהפכו אותה למעשים איומים וקשים כאלה. אני קורא לכל אותם מסיתים לחדול מיד מדרכם הנלוזה, ולאפשר לציבור החרדי בקרית יובל לחיות את חייו על פי דרכו, ולקבל את כל המגיע לו כאזרח שווה זכויות ללא אפליה והדרה", כך בתגובת הסיעה הליטאית.

"אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין.", כך יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ'.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה.

 

חילול בית כנסת ספרי תורה קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד