ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חילול ספרי התורה בקרית יובל

גפני מאשים: בגלל הדרת החרדים | דרעי: נקים בית כנסת מפואר

מקרה חילול ביהכנ"ס הקיץ את כלל הפוליטיקאים להגיב ולתקוף את המעשה הנפשע | ח"כ גפני מצא את הסיבה: "הניסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל", תוך שהוא רומז לברקת | השר דרעי הגיע לזירה והבהיר כי יוקם בית כנסת מפואר לקהילה • צפו

גפני מאשים: בגלל הדרת החרדים | דרעי: נקים בית כנסת מפואר
גפני ודרעי על רקע ספרי התורה צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מאשים את ראש העיר היוצא ניר ברקת, שמנע מתושבי השכונה החרדיים, להקים את חיי הקהילה במקום וטוען כי זה מה שהביא את הפגיעה בבית הכנסת הבוקר.

"בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום", אמר הבוקר גפני בכאב תוך שהוא מציין כי, "הניסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח".

גפני הוסיף "מקומם מאחורי סורג ובריח" והצהיר כי "פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם".

יו"ר ש"ס השר אריה מכלוף דרעי הגיע הבוקר לבית הכנסת וקרא להקים בית כנסת קבוע בתגובה למעשה.

"בית הכנסת וספר תורה, זה הדבר שאיחד את 'עם ישראל' במשך אלפי שנים בכל מקום שגלינו, ולא משנה איזה עדה ולא משנה שום דבר - זה איחד את עם ישראל", אמר דרעי בזירה.

"ולכן", הוסיף, "לראות את הספרי התורה מושלכים, ואת הבית כנסת מחולל במצב נורא, אין ספק שזה נוגע לציפור נפשו של כל יהודי".

דרעי ציין כי, "עוד יותר כואב שקהילה של עולים חדשים מצרפת, שברחו בעיקר מהאנטישמיות ובאו לארץ ומקום תפילתם הצנוע במקלט, גם שם האנטישמיות רודפת אותם".

השר אמר עוד, "אני מקווה שהמשטרה והצוות המיוחד שהם הקימו יתפסו מהר מאוד את מי שעשה את זה ונדע מה הסיבה ומה עומד מאחורי הדברים הללו וגם יבואו על עונשם בחומרה".

"התשובה שלנו לדבר הזה צריכה להיות: חיללתם בית כנסת, הקדושה של הבית כנסת זה לבנות בית כנסת מפואר כתמורה לחילול של הבית כנסת הזה ודיברתי עם ראש העיר שיבנו כאן בית כנסת מפואר לקהילה הזאת כמה שיותר מהר", כך דרעי.

התגובות במערכת הפוליטית ממשיכות לזרום, כאשר גם ראש העיר לשעבר ניר ברקת, שהותקף במרומז בתגובתו של גפני, הגיב למעשה ואמר, "המראות מזכירים לנו ימים קשים ומדגישים את המחויבות הבלתי מתפשרת שלנו להמשיך ולהיאבק בכל גילוי של שנאת יהודים - בארץ ובעולם".

משה גפני אריה דרעי חילול בית כנסת ניר ברקת קרית יובל ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד