י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השר בזירת החילול: נבדק חשד לרקע לאומני

השר לשרותי דת יצחק וקנין, שחש לזירת חילול בית הכנסת בשכונת קרית יובל, הודיע כי נבדק החשד כי הפוגרום בוצע על רקע לאומני

השר בזירת החילול: נבדק חשד לרקע לאומני
ח"כ וקנין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שעות לאחר המקרה המזעזע בקריית יובל, הגיע השר לשירותי דת ח"כ יצחק וקנין לבית הכנסת שחולל וחשף כי נבדקת אפשרות לרקע לאומני במעשה הוונדליזם החמור.

וקנין אמר ביציאתו מהזירה כי "אחרי המחזה שאני רואה פה אני פשוט מזועזע. השחתה כזאת, קשה להאמין שבמדינת ישראל אפשר להגיע למצב כזה"

לדבריו, "אני לא יודע מי עשה את הדבר הזה, נבדקת אפשרות שזה מעשה לאומני אבל זה מחזה מרעיד לראות ספרי תורה מושחתים ואיך שבית הכנסת נראה"

"אנחנו מדברים על אנטישמיות בעולם ואני נוגע בעניין הזה בתקופה האחרונה. כשזה מגיע לבית שלנו, אנחנו צריכים להזדעזע ולהרים קול", ציין.

במשטרת ישראל אמרו לשר לשירותי דת, כי נבדקים בשעה זו שני כיווני חקירה, האחת היא חשד כי הפוגעים ניסו לפרוץ את כספת ארון הקודש מתוך כוונה לגנוב כסף והתאכזבו לגלות כי מדובר בספרי תורה. הכיוון השני שנבדק במשטרה, הוא שהפוגרום בוצע על רקע אנטישמי או לאומני.

לפני כן, בשעות הבוקר, שיגר השר וקנין מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בו הוא מבקש לקיים דיון דחוף כבר בישיבת הממשלה הבאה, בכדי למנוע את המקרה הבא.

וקנין כתב בפנייתו כי "אירוע חמור זה מזכיר תקופות אפלות וקשות של העם היהודי, תקופות שהאמנו כי לא ישובו עוד בארץ הקודש".

וקנין הוסיף והתריע, "חלילה מעשים אלו יכו בנו במקומות נוספים או מעבר לכך פגיעה בנפש יהודייה. לנקוט באפס סובלנות ולפעול ביד קשה כנגד אותם פורעי מחרחרי ריב ומפיצי שטנה, למצות איתם את הדין עד תום".

יצחק וקנין חילול הקודש רקע לאומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד