י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צוֹם וּבְכִי וּמִסְפֵּד

זו הוראת הגר"ח למי שראה את חילול הקודש

כינוס מרכזי וחיזוק לצד צום למשך יום שלם, למי שראה את ספרי התורה בחילולם. כך הורה שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרבני הקהילה בקריית יובל

זו הוראת הגר"ח למי שראה את חילול הקודש
שר התורה הגר"ח קנייבסקי בלימוד ביתו צילום: שוקי לרר

בעקבות חילול הקודש המזעזע בירושלים, הורה היום (שלישי) שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרבני הקהילות בקריית יובל בירושלים שעלו למעונו בראשות רב השכונה הגאון רבי אהרן וינר, והגאון רבי שלום כהן רב בית הכנסת שיח ישראל של יוצאי צרפת שבו אירע המקרה המזעזע לקיים כינוס חיזוק מרכזי לכלל תושבי עיר הקודש ולעורר על חיזוק כבוד התורה ולהתחזק בלימוד התורה.

כמו כן הורה שר התורה לכל הציבור שראה את ספרי התורה בחילולם לצום במשך יום שלם. ביום חמישי הקרוב תיערך עצרת עם קריאת התורה ויחל לצמים שראו את ספרי התורה בחילולם. התפילה תתקיים בבית הכנסת "שיח ישראל" ברחוב זנגויל 11 קריית יובל בשעה 13:00 בצהריים.

בתוך כך, מוקדם יותר היום הביע הבוקר שר התורה זעזוע עמוק מבזיון ספרי התורה וחילול בית הכנסת. הגר"ח קנייבסקי שעודכן על ידי בני ביתו בפרטי המעשה הנורא, התבטא כי הפורעים יתנו את הדין. 

כזכור, הבוקר גילו מתפללי בית הכנסת 'שיח ישראל' ליוצאי צרפת בשכונת קרית יובל בירושלים, כי בית תפילתם הקבוע הושחת ובוזה בצורה מחפירה. ספרי התורה הוצאו מארון הקודש והושלכו על הרצפה בביזיון נוראי.

הגר"א וינר והגר"ש כהן בביקור אצל גדולי ישראל הערב, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין

הרב חיים קנייבסקי קריית יובל חילול הקודש ספרי תורה צום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד