י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשודים נחקרו ושוחררו

הערכה: חילול ספרי התורה בוצע בידי גויים

חקירת חילול בית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קרית יובל הועברה לטיפול היחידה המרכזית של מחוז ירושלים • במקביל, גוברת ההערכה כי הפושעים שביצעו את הפריצה - אינם יהודים

הערכה: חילול ספרי התורה בוצע בידי גויים
ספרי תורה נזרקו על הריצפה בקרית יובל צילום: באדיבות המצלם

כחצי יממה חלפה מאז התעוררו תושבי שכונת קרית יובל בירושלים לבוקר נוראי, כאשר ארון הקודש בהיכל בית הכנסת "שיח ישראל" נפרץ וספרי התורה שבו, הושלכו בבזיון רב על רצפת בית הכנסת.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, קיים לפני שעה קלה (שלישי) הערכת מצב עם סגל הפיקוד וגורמי החקירה, בסיומה החליט ניצב הלוי להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בפיקודו של ניצב משנה עזרא אלישר, אשר להם אמצעי חקירה מתקדמים יותר. המפקד הנחה להקצות את מירב המשאבים והאמצעים הנדרשים, על מנת להביא למעצר החשודים.

מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים', מאז שעות הבוקר, עוכבו לחקירה שבעה חשודים, שבתום חקירתם שוחררו. ההערכה היא, שאין להם קשר לכאורה לאירוע.

צילום: דוברות המשטרה

הערכת מצב בנוכחות מפקד מחוז, נערכת בדרך כלל, כאשר מדובר בחקירות רצח או פשעים חמורים. העובדה שניצב הלוי החליט להשתתף ואף להעביר את החקירה ליחידה המובחרת, מעידה עד כמה המשטרה לקחה ברצינות את הרצון לפענח את הפשע המחריד.

חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי שהו בבית הכנסת במשך למעלה מחמש שעות, אספו ממצאים פורנזיים וחיפשו אחר דגימות DNA על מנת למקסם את נסיונות פיענוח מבצעי הפשע הנורא, דבר שיסייע להם עם מעצר החשודים להגיש נגדם כתב אישום.

העובדה כי ספרי התורה הושלכו על רצפת בית הכנסת, מבלי לבצע בהם וונדליזם - מבלי להפחית בחומרת הדבר, יכולה להצביע על כך שלכאורה הפושעים לא חיפשו לבצע מעשה אנטישמי, אלא ביקשו לגנוב כלי כסף וזהב, כתרי תורה ופעמונים, כסף וכו'. כל יהודי, דתי ושאינו לעת עתה, יש לו כבוד לספרי תורה ולכן ניתן רק להעריך כי מדובר בעבריינים שאינם יהודים.

עד כה, טרם ידוע על נזק נוסף שנגרם לבית הכנסת מעבר לחילול ספרי התורה, נזק לכספת ולקודן דלת הכניסה. עובדה זו מחזקת את ההערכה כי מדובר בפושעים שחיפשו לגנוב ולא להשחית. נקודה נוספת שראוי לציין, במקום אותרו חומרי ניקיון שנשפכו על ספרי התורה, ארון הקודש ועל הרצפה, שנועדו ככל הנראה על מנת לשבש את הממצאים הקשורים לפורצים, וככל הנראה לא בכדי לבצע וונזליזם.

אוספים ממצאים. צילום: דוברות המשטרה

עם זאת, במשטרה אומרים כי בשלב זה נבדקים כל כיווני החקירה, במישור הפלילי אך במקביל גם הלאומני. במהלך צילום אישי ציבור שהגיעו לבית הכנסת להתרשם מהמעשה המביש ולהוקיע, נשמע אחד החוקרים כשהוא אומר כי לא נראה שהפורצים הם "מקצוענים". עם זאת, בשלב זה טרם ברור האם אלה הותירו במקום דגימת DNA או טביעת אצבע.

חוקרי המז"פ בזירה. צילום: דוברות המשטרה

הבוקר פרסמנו כי בתחנת משטרת מוריה הוקם צוות חקירה מיוחד על מנת לחקור את חילול הקודש, אך כאמור מפקד המחוז הלוי החליט להעביר את החקירה לידי הימ"ר. "אני מצפה שגם השב"כ יהיה שותף לחקירה החשובה הזו" צייץ מוקדם יותר היום השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, "כיוון שאין ספק שהכיוון הלאומני חייב להיחקר".

ספרי תורה בית כנסת משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד