ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אנחנו מתביישים בהם"

הכנסיה הגדולה של אגו"י: נאום הקנאות של הרבי מויז'ניץ • צפו

בנאום שנשא בפני קהל גדול ובנוכחות גדולי האדמו"רים בכנסייה הגדולה של ועידת 'אגודת ישראל', השמיע האדמו"ר מויז'ניץ דברים נוקבים באשר להגדרת המושג 'קנאי' • דברי האדמו"ר נשמעים ברקע הטענות על סחף בקרב אברכים חסידיים למחוזות הקנאות והימנעות מהצבעה בבחירות

הכנסיה הגדולה של אגו"י: נאום הקנאות של הרבי מויז'ניץ • צפו
הרבי מויז'ניץ בוועידת אגודת ישראל צילום: שוקי לרר

ברקע הסחף שקיים בחסידויות שונות למחוזות קנאים, נושא שעלה לדיון על ידי מזכיר מועצת גדולי התורה החסידית יעקב ולצר, שהתריע כי רבים פוזלים לשדות זרים, האדמו"ר מויז'ניץ יוצא במתקפה על הקנאות החדשה ומפתיע, "אגודת ישראל הם קנאים".

במהלך נאומו בכנסייה הגדולה של 'אגודת ישראל' בנוכחות גדולי האדמו"רים, אמר הרבי "חיזוק אני אומר תמיד, אני רוצה להביא נקודה, אולי זה לא יהיה חידוש אבל אני מסתובב כל השנים עם המהלך הזה".

"אגודת ישראל הם קנאים, אסביר למה אני מתכוון: הסמל של הקנאות אנחנו רואים בתורה הקדושה בפרשת פנחס 'תחת אשר קנא לאלקיו ויכפר על בני ישראל', כך כתוב בפרשת פנחס".

"כשאנחנו עובדים את הקדוש ברוך הוא אנו שומעים לקול התורה, לקול חכמים זה נקרא קנאות".

יש המון שהם קוראים לעצמם וחושבים שהם קנאים ואומרים כי מי שלא לוקח כסף מהמדינה ולא הולך לבחירות הוא נקרא קנאי, אני חושב שזה שני דברים שונים. אפשר לקחת כסף ואפשר שלא לקחת כסף, כן ללכת לבחירות (להצביע) או ללא ללכת להצביע - קנאי הפשט הוא שמאמינים בקדוש ברוך הוא".

"האבא הקדוש היה אומר, אנחנו מתביישים מהם, אין לנו קשר לכל אותם פעפירנעס (תרגום: מדרדרים), האבא היה אומר שכל המטרה שלהם הוא לעשות ההפך ממה שנהוג".

"בויז'ניץ מדברים באידיש ויש תלמודי תורה חסידיים דיברו עברית ואמרו לסבי הקדוש כי אם מדברים עברים אפשר לקבל תקציבים מהממשלה, הסבא אמר שלא צריך: "אנחנו מדברים באידיש וכך זה ילך הלאה".

"אבי הקדוש היה אומר: פשרות יש רק בדיני ממונות, ועל זה אגודת ישראל שומרת כמה שיותר לעמוד על המשמר וכמה שהקהל יהיה יותר גדול נוכל ללחום יותר לכבוד שמים".

חסידות ויזניץ קנאות אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד