י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התבטאות יוצאת דופן • צפו

סגן השר הפתיע: הסיבה לניצחון הליטאים - "היה להם את ר' חיים"

התבטאות יוצאת דופן: סגן שר החינוך ומנהיג 'שלומי אמונים' מתייחס הערב לכישלון 'אגודת ישראל' בירושלים ולניצחון הליטאים המכונה 'שש - שלוש' ואמר כי הסיבה לניצחון הליטאים היא בעקבות כך ש"היה להם את ר' חיים" • ליצמן: "לא נשברתי מה'שש - שלוש' של הליטאים"

סגן השר הפתיע: הסיבה לניצחון הליטאים - "היה להם את ר' חיים"
פרוש בכנסית אגו"י, הערב צילום: באדיבות המצלם

התבטאות יוצאת דופן: סגן שר החינוך ומנהיג 'שלומי אמונים' מתייחס הערב (רביעי) לכישלון 'אגודת ישראל' בירושלים ולניצחון הליטאים המכונה 'שש - שלוש' ואמר כי הסיבה לניצחון הליטאים היא בעקבות כך ש"היה להם את 'ר חיים".

בפאנל שהתקיים הערב במסגרת וועידת 'אגודת ישראל' בנתניה אמר סגה"ש פרוש כי, "הייתה חסידות גדולה שמונה למעלה מ-150 חסידים ודרשה להיות אתם בקשר כדי להגיע עם הקולות אלינו, והיה ניסיון מסוים אבל זה נעשה ביומיים האחרונים וזה היה מאוחר מאוד".

לדברי פרוש: "בלי לרמוז מי, אני מתאר לעצמי שמי שמכיר את הציבורים יודע מה שמדובר". פרוש הוסיף כי "דווקא מהנתונים שאנחנו עושים, ישנם קהילות חסידיות שהאדמו"רים שלהם לא במועצת גדולי התורה שהפתיעו, ויש קהילות שזה לא כמו שאנחנו מכירים אותם - עם למטה של שמונים אחוז (אחוזי הצבעה א.ק)".

פרוש הפתיע את הנוכחים ואמר: "אנחנו ידענו והיו לנו שיחות לפני כמה שנים שלכאורה יש לדגל התורה יתרון בירושלים. אנחנו הערכנו שאנחנו יכולים להגיע ל-32 אלף קולות והגענו ל-26 אלף קולות".

"יש דבר נוסף", הצהיר סגן השר פרוש, "לנו לא היה את מה שקרוי בדגל התורה "ר' חיים קנייבסקי" אצלנו. אני לא חושב שמישהו העריך את זה שזה מה שהוא מסוגל לעשות, אני חושב שרבים מאיתו שמסתובבים ברחוב יכולים לשמוע מתוך חסידויות שהצביעו לדגל בגלל הברכה שהוא נתן".

בסוף דבריו ציין פרוש: "אני חושב שיש דרך לתקן את זה, גם אחרי מלחמת יום הכיפורים ישראל קיבלה מכה קשה והיא תפסה את עצמה. אני חושב שנוכל להחזיר את הצבע לפנים גם בירושלים".

סגה"ש ליצמן הוסיף לדברי פרוש ואמר כי "לא נשברתי מה'שש - שלוש' של הליטאים. אני עושה קל וחומר: אם הם התאוששו מה'חמש - שתיים' אנחנו נתאושש מה'שש - שלוש' ".

מאיר פרוש אגודת ישראל הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד