ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלחץ עושה את שלו

ב'יש עתיד' מסמנים אויב חדש: "לפיד ידאג לחסל אותו פוליטית"

'יש עתיד' לא מתכוונת להיכנע ושולפת את ציפורניה נגד מי שבנאום אחד הצליח לשתות לה מנדטים ולגנוז את חלומו של לפיד להיות ראש הממשלה הבא | במפלגה מעבירים מסר לגנץ, תן ללפיד להוביל את הרשימה, אחרת הוא ידאג לחסל אותך פוליטית | הלחץ גורם לאיבוד עשתונות

ב'יש עתיד' מסמנים אויב חדש:  "לפיד ידאג לחסל אותו פוליטית"
יאיר לפיד/בני גנץ צילום: הדס פרוש / גילי יערי, פלאש 90

על רקע הסקרים הלא מחמיאים למפלגת 'יש עתיד' שפורסמו אמש בשלושת ערוצי התקשורת, לאחר נאום הבכורה של יו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ, משגרים מ'יש עתיד' חיצי איום לעבר המועמד המוביל לראשות הממשלה אחרי בנימין נתניהו ומבהירים – יש מועמד אחד שצריך לעמוד בראש מחנה המרכז והוא יאיר לפיד.

על פי דיווח הבוקר ב'ישראל היום', בכירים במפלגת 'יש עתיד' אומרים כי "יש עוד כמה שבועות עד להגשת הרשימות, ואנחנו מאמינים שגנץ יתרצה ויחבור אלינו".

לדברי אותם בכירים, "בכל זאת, יש לנו ניסיון של כמה שנים טובות בפוליטיקה שלו אין. אבל אם בסופו של דבר הוא יחליט שלא לחבור ליש עתיד, לפיד כבר ידאג לחסל אותו פוליטית".

הדברים החריפים מגיעים על רקע תוצאות הסקרים הלא מחמיאים שפורסמו אמש בשלושת הערוצים כאמור, בהן מקבלת 'יש עתיד', 11 מנדטים בסקר של ערוץ 12, ותוצאה חד ספרתית - רק 9 מנדטים, בסקרים שפורסמו בערוצים 13 ו-11. 

כבר דווח רבות בשבועות האחרונים כי השניים נועדו בניסיון לחבור לגוש אחד מתוך מטרה להדיח את נתניהו מראשות הממשלה, אולם פגישות אלה לא נשאו פרי, מאחר והשניים אינם מוכנים לוותר על המקום הראשון. שניהם רואים עצמם ראשי ממשלה.

יאיר לפיד כבר 7 שנים בפוליטיקה וסבור כי כבר צבר די ניסיון וכישורים, הן כחבר קואליציה והן כחבר אופוזיציה בכדי להנהיג את המדינה, לעומת בני גנץ שמגיע מהחיים האזרחיים ללא ניסיון פוליטי או דיפלומטי כלל.

לפיד מנסה לחדד את היתרון הזה, בינתיים ללא הועיל. על פי אחד הסקרים שפורסם ב'ערוץ 12', חיבור בין גנץ ללפיד בראשות גנץ יביא הישג דרמטי של 35 מנדטים, לעומת 'הליכוד' שיקבל 30 מנדטים.

אולם במידה ויאיר לפיד בראש הגוש, יביא רק 30 מנדטים, לעומת 'הליכוד' שיקבל במקרה כזה 31 מנדטים.

בינתיים, בני גנץ עדיין מסרב לחיזורי התקשורת ולא מתראיין בשום פורמט, שכן, שם הוא צפוי לספוג לא מעט ביקורת ולהישאל שאלות קשות, עליהן יצטרך לספק תשובות מספקות לאזרחי ישראל. לאחר שצלח את הנאום שזכה לציונים לשבח מרוב הפרשנים הפוליטיים, הוא עוסק בבניית הנבחרת, כאשר עד כה פורסמו רק שני שמות באופן רשמי, מגישת הטלוויזיה לשעבר מיקי חיימוביץ ומיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם.

כך או כך, בליכוד משחקים אותה כאילו גנץ לא מאיים עליהם, כאשר לטענתם, הוא מרוקן את קולות 'העבודה' ו'יש עתיד'. אולם ישנו שר אחד בכיר בליכוד, צחי הנגבי שמו שהודה בשידור חי, כי "אחרי הרבה מאוד שנים שלא היה יריב בקליבר משמעותי שמאיים על נתניהו, עכשיו זה יכול לקרות. גנץ הוא בהחלט יריב ראוי", כך אמר בראיון לרשת ב'.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד מסר כי "מעולם לא הכחשתי הדלפה אנונימית, אבל הכותרת בישראל היום לא נכונה, לא משקפת את ערכי יש עתיד, ואין לה קשר למציאות. אנחנו לא עוסקים בחיסולים פוליטיים. בטח לא של אנשים טובים וראויים כמו בני גנץ. מי שמדבר כך, אין מקומו ביש עתיד".

יש עתיד חוסן לישראל בחירות 2019 יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד