י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רכש את היהלום הוורוד

הנגיד החסידי הלך לעולמו לאחר מחלה

הנגיד שרכש את היהלום הוורוד במחיר של 83 מיליון דולר, הלך לעולמו כשהוא מותיר אחריו מעשי חסד רבים

הנגיד החסידי הלך לעולמו לאחר מחלה
הנגיד ר' איצ'ה וולף ז"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: בקרית צאנז בנתניה נפטר הבוקר לאחר מחלה קצרה הנגיד הרה"ח ר' יצחק בן ציון הכהן (איצ'ה) וולף ז"ל מחשובי חסידי צאנז ומתומכיה הגדולים של החסידות והוא בן 71 בפטירתו. 

המנוח היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה בעת ייסוד בית החולים 'לניאדו' בנתניה שר' איצ'ה היה מסור להקמתו הוא שימש כמנחה המעמד וידיו רב לו בכל מה שקשור להרמת קרן התורה והחסידות.

שקשר מיוחד היה לו עם הרבי בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל וכן עם יבלחט"א בנו האדמו"ר מצאנז. 

וולף העניק לרבי ה'שפע חיים' סידור קדוש שהתפלל בו הרה"ק בעל ישמח משה זי"ע,  ר' יצחק וואלף,רכש את הסידור תמורת סכום עצום והרבי שקיבל את הסידור שמח בו שמחה גדולה ועצומה, ואף התבטא, שהוא שווה אצלו הרבה ולא ימכרנו תמורת כל הון שבעולם. 

בין היתר היה שותף לסייע בהקמת תנועת ש"ס יחד עם ידידיו השר דרעי, וכן עם הנגיד ר' מוישה רייך ז"ל שהלך לעולמו בשנה שחלפה. 

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי פרסם הודעת אבל "קיבלתי בהלם ובכאב את הבשורה המרה על הסתלקותו בטרם עת של איש החסד ורב הפעלים, ידיד נפשי הנגיד הרב איצ׳ה וולף ז״ל, מחשובי חסידי צאנז ומגדולי תומכי עולם התורה".

"ר׳ איצ׳ה ז״ל היה אחד מבעלי הצדקה הגדולים ביותר בארץ כבר למעלה מ-30 שנה. ידיד נאמן לתנועת ש״ס מיום הקמתה ועד לפריחתה בכל רחבי הארץ, והיה אהוב מאד אצל מרן רבנו עובדיה יוסף זצ״ל. איש חזון ומעש לכל דבר שבקדושה אשר עמד לימין הציבור הספרדי באשר הוא. איבדתי היום עוד חבר יקר ואהוב ועולם התורה איבד את אחד מגדולי תומכיו. יהי זכרו ברוך".

וולף התפרסם בעיקר בעת מכירת היהלום המכונה "הכוכב הוורוד", השוקל 59.6 קראט, שנמכר בשנת תשע"ד במכירה פומבית בז'נבה שבשווייץ במחיר שיא של 83 מיליון דולר.  במכירה התחרו ארבעה בני אדם, בינהם היהלומן החסידי הנגיד יצחק וולף מניו-יורק, שקנה אותו בשותפות עם גורמים נוספים. 

מסע הלוויה יצא בשעה 13:45 בצהריים מבית המדרש 'אהל נחמיה' בקרית צאנז בנתניה לבית החיים בשיכון ותיקים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הנגיד צאנז מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד