י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הואשמו לוחמי הגדוד החרדי שהיכו עצורים

חמישה לוחמי נצח יהודה, הנאשמים בכך שהיכו שני פלסטינים אותם החזיקו כעצורים הואשמו היום (חמישי) בבית הדין הצבאי 

הואשמו לוחמי הגדוד החרדי שהיכו עצורים
כוחות הימ"מ בפעולה צילום: דוברות המשטרה

לבית הדין הצבאי הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד חמישה לוחמי נצח יהודה, הנאשמים בכך שהיכו שני פלסטינים אותם החזיקו כעצורים.

מכתב האישום עולה כי הלוחמים, להם מיוחסות עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היכו את הפלסטינים אותם עצרו בחשד כי סייעו למחבל עאסם ברגותי מהכפר כובאר, שביצע את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף בו נרצחו שני חיילי נצח יהודה, יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד.

החיילים הואשמו בכך שתקפו את שני העצורים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.

בנוסף, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מצוי במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

המחבל עאסם ברגותי, ביצע את הפיגוע באותו היום בו חוסל אחיו, המחבל סאלח ברגותי על ידי לוחמי הימ"מ, שביצע שבוע מוקדם יותר את פיגוע הירי בצומת עפרה, בו נפצעה קשה שירה איש-רן, ובעלה עמיחי נפצע בינוני. העובר שבבטנה יולד פג בניתוח חירום ומת כעבור שלושה ימים.

בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי, אמר כי הפיכת לוחמי צה"ל לעבריינים פליליים - פוגעת בביטחון ומסכנת חיים.

"העמדה לדין פלילי ודרישת עונש מאסר בפועל ללוחמים שראו את גופות חבריהם לאחר שנרצחו והשתתפו במעצר סייעני המחבל היא איוולת שלא ניתן לקבל" אמר.

"לוחמי צה"ל הגיבורים, שאנחנו שולחים להילחם בשמנו מול אויב אכזר, ראויים לגיבוי גם אם טעו ולא להפקרה בשם מוסר משפטי מעוות" הוסיף, ואמר כי גם אם הלוחמים טעו, ניתן לטפל בכך במסגרת הליכים משמעתיים ולא פליליים.

"העמדה לדין פלילי של לוחמים על פעולות שביצעו במסגרת תפקידם צריכה להיות מוצא אחרון שיש לנקוט במקרים קיצוניים בלבד. זה רחוק מלהיות המקרה גם אם הופעלה אלימות לא מוצדקת של הלוחמים כלפי מי שסייעו לרצוח את חבריהם לנשק".

נצח יהודה עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד