י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההסכם המלא - נחשף

סגן השר ייאלץ להתפטר לטובת נציג בעלזא

הקרבות הפנימיים שאיימו לגרום למשבר חריף באגודת ישראל, הגיעו לקיצם • סגן השר ליצמן התחייב כי במקרה והסיעה תקבל ששה מנדטים הוא יפרוש במסגרת החוק הנורבגי

סגן השר ייאלץ להתפטר לטובת נציג בעלזא
ועדת השמונה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בתום סאגה ממושכת בתוך אגודת ישראל בין חסידות בעלזא לוויז'ניץ, הצדדים הגיעו בשעות האחרונות לסיכום פנימי כשייתכן וליצמן יאלץ לעזוב את הכנסת.

על פי ההסכם שמתפרסם ב'בחדרי חרדים' לראשונה, נציג בעלזא ישראל אייכלר ישובץ במקום הרביעי באגודת ישראל ומקום שביעי ביהדות התורה, כאשר מי שייאלץ לפרוש לטובת דגל במקרה של שבעה מנדטים, הוא יעקב טסלר - נציג חסידות ויז'ניץ.

החלק המשמעותי של הסיכום, זו התחייבות של סגן השר יעקב ליצמן בפני חסידות בעלזא במהלך כינוס וועדת השמונה, כי במקרה והסיעה תקבל ששה מנדטים הוא יפרוש במסגרת החוק הנורבגי, ובאם החרדים יהיו באופוזיציה הוא יפרוש לגמרי מהכנסת במחצית הקדנציה.

בנוסף, סוכם כי לראשונה בעלזא תשולב בכל מוסדות המפלגה של אגודת ישראל בהם: הנהלת המפלגה, מרכז המפלגה והמועצה וכן וועדת השמונה מתחייבת לדרוש תפקיד ביצועי לנציג בעלזא בכנסת.

זייברט התייחס לסיכום הפנימי ואמר, "שמחים על חתימת ההסכם עם חסידות בעלזא שנחתמה לפני הכינוס. מקומה של חסידות בעלזא באגו"י כסיעה מכובדת בתוך התנועה".

יעקב ליצמן אגודת ישראל יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד