י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפרזידנט היהודי הראשון?

המיליארדר הכריז: שוקל להתמודד לנשיאות

מיליארדר יהודי אמריקאי שוקל להתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית; מהלך עשוי לפצל את הקול הדמוקרטי • האם זו התקווה החדשה של דונלד טראמפ?

המיליארדר הכריז: שוקל להתמודד לנשיאות
יתמודד לנשיאות? הווארד שולץ צילום: רויטרס

הווארד שולץ, ‎מיליארדר יהודי מניו יורק ומנכ”ל רשת בתי הקפה האמריקאית 'סטארבקס' לשעבר, הודיע כי הוא שוקל ברצינות לרוץ לנשיאות ארצות הברית בבחירות בעוד שנה וחצי.

בראיון בערוץ CBS הודיע שולץ כי למרות שהגדיר את עצמו כדמוקרט כל חייו, הוא שוקל לרוץ דווקא כמועמד עצמאי ולא במסגרת המפלגה הדמוקרטית.

יצוין כי מהלך כזה עשוי להגדיל את סיכוייו של הנשיא טראמפ להיבחר שוב, כיון ששולץ עלול לפצל את קולות הדמוקרטים.

‎על אף החשש מצד הדמוקרטים, שולץ התעקש כי אם ירוץ - יעשה זאת כעצמאי. לדבריו: ״מעולם לא היה נתק כל כך גדול בין שתי המפלגות״, ושתיהן ״עסוקות יותר ב'פוליטיקה נקמנית' מאשר בדאגה לאזרחי ארצות הברית״.

אם ייבחר, יהיה שולץ היהודי הראשון בתפקיד נשיא ארצות הברית. בתגובה לשאלה מה תהיה השפעת העובדה שהוא יהודי על הקמפיין שלו, אמר שולץ: ״אם אחליט לרוץ, אינני רץ כיהודי, אני רץ כאמריקאי שבמקרה גם יהודי״.

עוד הסיף המיליארדר האמריקאי כי ״אנחנו בחרנו בנשיא אפרו אמריקני, ואני מבוגר מספיק לזכור את הזעקה והכעס שהיו כשקנדי נבחר ב-1960 למרות שהיה קתולי. אני יהודי ואני מאמין בה׳ ״.

שולץ פתח את חנות הקפה הראשונה שלו על ידי הלוואה ב-1986 וכיום יש לסטארבאקס כמעט 30 אלף חנויות ב-77 מדינות ברחבי העולם.

הונו של איש העסקים היהודי מוערך בשווי של 3.5 מיליארד דולר. יצוין כי בעבר סיפר על הילדות שלו כיהודי דתי בניו יורק, ועל מפגשו עם ראש ישיבת מיר ר׳ נתן צבי פינקל זצ״ל.

דונלד טראמפ בית קפה המפלגה הדמוקרטית המפלגה הרפובליקנית (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד