י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כאב הראש של יו"ר ש"ס

אחרי שהשמיט תואר 'הרב': המודיע קורא לדרעי להתאחד עם ישי

אחרי הודעת סגן השר ליצמן בועידת 'אגודת ישראל' כי צפויה חתימה בין 'יהדות התורה' לש"ס, בטאון המפלגה החסידית קורא ל"מנהיגי היהדות הספרדית" - אריה דרעי ואלי ישי, לאחד כוחות לקראת הבחירות המתקרבות | בפנים: מאחורי הקלעים של הסאגה במערכת סביב השפלת דרעי

אחרי שהשמיט תואר 'הרב': המודיע קורא לדרעי להתאחד עם ישי
דרעי וישי צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

הישורת האחרונה לקראת המפץ החרדי? תחת הכותרת 'יחד שבטי ישראל', מתפרסם היום (שישי) בעיתון 'המודיע' מאמר חריג ובו קריאה ליו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'יחד' אלי ישי לאחד כוחות לקראת הבחירות המתקרבות.

לאחר דבריו של סגן השר ליצמן בסיום הכנסייה הגדולה בנתניה, כי בצל ההסכם בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' צפויים לחתום גם עם ש"ס, בעיתון 'המודיע' לוקחים את דבריו צעד אחד קדימה.

המאמר מתפרסם לאחר שבעיתון השמיטו את התואר 'הרב' משמו של השר אריה דרעי והותירו את התואר ליו"ר יחד אלי ישי, ולמחרת ההתנצלות שהופיעה בגליון.

אך נראה כי עיתון 'המודיע' ממשיך את הקמפיין המתוזמן נגד דרעי במסגרת הקריאה להתאחד עם יריבו המר, יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי.

במאמר הבולט שפרסם יצחק מתתיהו טננבוים תחת הכותרת "יחד שבטי ישראל", פונה הכותב:"הרשימה הראשונה שסגרה שותפות היא יהדות התורה של אגודת ישראל ודגל התורה, לא זו בלבד אלא שאגודת ישראל קיימה השבוע כנסייה ארצית למען אחדות מלאה של כל חצרות החסידות והעדות האשכנזיות אשר ישתתפו כאיש אחד בלב אחד בהצבעה בבחירות לכנסת להגדלת כוחה של היהדות החרדית".

"השבט האשכנזי השלים את השותפות, עתה מצפים להשלמת השותפות בשבט הספרדי. היהדות הספרדית כוחה רב אך היריבות הפוליטית בתוכה מונעת את הצלחתה המלאה בבחירות הקרובות".

"חשבון פשוט מוכיח, כי שני שבטי ישראל, האשכנזים ובני עדות המזרח כאשר שניהם יופיעו לבחירות במצב של שלום פנימי בין כל הזרמים כשני שבטים של יהדות מאוחדת ומלוכדת יש בכוחם להכניס מספר של חברי כנסת אשר ביחד ימנו כח פוליטי כמפלגה השלישית בגודלה", ציינו במאמר.

ב'המודיע' אף הגדילו לעשות והפליגו בתארים ליו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, אותו כינו יחד עם השר אריה דרעי 'מנהיגי היהדות הספרדית'.

הפנייה לראשי התנועה הספרדית בעבר ובהווה נחתמת כך: "יחד שבטי ישראל היא הצוואה הפוליטית תמיד כל שכן כאדר ניצבים מול הציבור הישראלי. ברכת כולם לשני מנהיגי היהדות הספרדית הרב אלי ישי והרב אריה דרעי, נא ונא לכו בכוחכם המשותף המאוחד והמלוכד והצליחו להביא את בני יהדות ספרד לקלפיות ביום הבחירות ותהי תפארתכם שלמה מן השמים".

טרם ברור האם הכללת ישי ודרעי בנשימה אחת, היא מסמר הקבורה האחרון באחדות החרדית אותה מבקש דרעי לקדם, או שמא זהו תנאי הדרישה שהציבו באגודת ישראל להתקדמות המהלך.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הקלעים התנהל השבוע מאבק של ממש במערכת 'המודיע', וצוות העובדים כינה את הסאגה סביב הנושא כ"ברדק".

משיחות עם מקורות בעיתון 'המודיע' עולה כי בימים האחרונים הוחלט על חידוד הנהלים, ואלו גם מדווחים על לחץ שהופעל מלשכת השר דרעי על סגן השר יעקב ליצמן במטרה לקבל הבהרות בעניין.

במערכת נועדו אתמול אנשי ההנהלה לישיבה חריגה בראשות מנכ"ל העיתון אליעזר קנופף, והללו ניסו לבדוק כיצד הושמט תואר 'הרב' משמו של דרעי. מגיהי העיתון נדרשו לחדד נהלים ולפקוח עין על התארים שמצמידים לשמות הנציגים החרדים.

כזכור, סגן השר ליצמן אמר אמש בועידת אגודת ישראל, "אחרי שחתמנו עם דגל התורה יתכן וצפויה לנו חתימה גם עם ש"ס. מועצת גדולי התורה כבר הסכימה למהלך ונעשה הכל על פיה. הסקרים גם בסדר."

לנושא התייחס גם סגן השר פרוש, שאמר בכנסיה "ממה נפשך אם הסיבה למפץ הזה היא החשש שש"ס לא עוברת את אחוז החסימה, אז מגיע להם רק 4 מנדטים ברשימה מאוחדת, ואם ש"ס מקבלת 7-8, אז בשביל מה האיחוד?".

אגודת ישראל עיתון המודיע אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד