ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפוליטיקאים שמסקרנים אותנו

תופתעו לגלות: גנץ כבר מנצח את נתניהו

המטרה הראשונה של כל פוליטיקאי היא לסקרן אותנו, לגרום לנו להתעניין בדעותיו ומעשיו • 'בחדרי חרדים' בדק מי הם הפוליטיקאים שהצליחו לסקרן את הגולשים בויקיפדיה - התוצאות המפתיעות לפניכם

תופתעו לגלות: גנץ כבר מנצח את נתניהו
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תהיה מעניין. זו העצה הראשונה שייתן כל יועץ תקשורת לפוליטיקאי המתחיל. האתגר הגדול ביותר של מי שמתמודד בבחירות הוא החשיפה הציבורית, ומי שמעניין, זוכה לכיסוי תקשורתי ולשיח אודותיו ברשתות החברתיות.

כדי לענות על הצורך הזה מסגל לעצמו כל פוליטיקאי דרכים להגיע לתשומת הלב הציבורית.

יש כאלה שמשווקים לציבור רעיונות מקוריים בשלל סוגיות שעל סדר היום. יש מועמדים שבוחרים בהתנהלות מצחיקה ותזזיתית (אורן חזן?); ויש שמשתמשים בהתקפות חריפות על יריביהם כדי לזכות במעט תשומת לב.

אבל חשיפה לבדה לא מספיקה כדי לגייס תמיכה. צריך גם לסקרן, לגרום לאזרח להתעניין בדעותיך וביכולותיך.

אינדיקציה אפשרית למדידת השאלה מי הפוליטיקאים שמצליחים לסקרן את הציבור הישראלי, ניתן למצוא בנתוני הצפייה בערכי פוליטיקאים ומפלגות בויקיפדיה.

בשונה מחיפוש חדשות וידיעות, חיפוש מידע בויקיפדיה מלמד על התעניינות רצינית ומעמיקה יותר בדמותו של המתמודד ובדעותיו.

בדקנו מיהם הפוליטיקאים שהכי סיקרנו את הציבור בחודש האחרון וגרמו לו לחפש עליהם עוד מידע באתר הפופולרי.

באופן לא מפתיע, הערך שזכה להכי הרבה כניסות בממוצע הוא הערך על יושב ראש חוסן לישראל, בני גנץ, עם מעל 4,800 צפיות ביום ממוצע. אחריו בפער ניכר בנימין נתניהו עם כ-1,750 צפיות בממוצע.

הפער בין שני הפוליטיקאים המובילים עשוי להיות מוסבר בעובדת היותו של גנץ דמות חדשה ומוכרת הרבה פחות מנתניהו, מה שמביא לסקרנות רבה יותר באשר לדמותו ודעותיו.

לעומת הנתונים הנאים של גנץ ונתניהו, ליאיר לפיד יש סיבות לדאגה. עם ממוצע של כ-680 צפיות ליום, הוא נמצא אפילו מתחת לאריה דרעי (890) ולאיילת שקד (כ-790), ויכול להתנחם רק בהובלה שלו על נפתלי בנט (כ-320) ואבי גבאי (כ-290).

אם הזכרנו את דרעי, כצפוי הוא הפוליטיקאי החרדי המוביל בקרב הגולשים בוויקיפדיה. אחריו יעקב ליצמן (כ-570), אלי ישי (כ-330), משה גפני (כ-150) ומאיר פרוש (כ-105).

בגִזרת המפלגות בדקנו את מפלגות הימין - והופתענו. בראש הרשימה ניצבת מפלגת זהות של משה פייגלין עם כ-560 צפיות בממוצע, אחריה הליכוד (כ-520), הימין החדש (כ-370), הבית היהודי (כ-240), עוצמה יהודית (80), האיחוד הלאומי (כ-60), ויחד (כ-60).

בקרב ראשי מפלגות הימין התמונה דומה: בנימין נתניהו (מעל 1,700 ביום) איילת שקד (כ-780), משה פייגלין (כ-450), נפתלי בנט (כ-320), בצלאל סמוטריץ' (כ-240), וברוך מרזל (כ-90).

הנתונים נאספו בעזרת האתר tools.wmflabs.org באדיבות קרן ויקימדיה.

בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2019 סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד