ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הסטרא אחרא משקיע בשכונה" • צפו

כל סוגי הכיפות: עצרת התעוררות בקריית יובל לאחר ביזוי הספרים

מכל העדות והחוגים: קריית יובל התאחדה לעצרת חיזוק והתעוררות בעקבות המעשה הנפשע של השחתת ספרי התורה • את הכנס פיארו בהשתתפותם רבני שכונת קרית יובל וגדולי הדור שבאו לחזק ולעודד את תושבי הקריה • "הסיטרא אחרא משקיע מאמצים רבים בשכונה" • צפו

כל סוגי הכיפות: עצרת התעוררות בקריית יובל לאחר ביזוי הספרים
עצרת התעוררות בקריית יובל צילום: הקהילה התורנית קריית יובל

כנס חיזוק והתעוררות לכלל תושבי קרית יובל, מכל הקהילות והחוגים, נערך הערב (מוצאי שבת קודש) לאחר הפוגרום המזעזע שנערך השבוע בבית הכנסת "שיח ישראל", בו הושחתו ספרי תורה והוטלו בביזיון על הארץ.

את הכנס פיארו בהשתתפותם רבני שכונת קרית יובל וגדולי הדור שבאו לחזק ולעודד את תושבי קרית יובל לאחר המאורע הנורא. 

ראשון הנואמים היה הגאון המקובל הרב יעקב הלל אחריו דיברו הרב אדלשטיין, רב קהילת "הר המור" בקרית יובל וכן ראש ישיבת הר המור הגאון הרב מרדכי שטרנברג ורבני השכונה. 

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה, עורר בנאומו את תושבי השכונה להגביר ולחזק את כבוד התורה כנגד מעשה החילול הנורא, על ידי קביעת סדר לימוד מיוחד בעניין מסוים, ובסיומו לערוך שמחה גדולה לכבודה של תורה.

בהמשך דיבר רב השכונה, הגאון רבי אהרן וינר, שפעל לארגן את כינוס החיזוק בהוראת גדולי ישראל.

הגר"א וינר עמד בנאומו על מהותם של ספרי התורה, אשר מלבד עצם הלימוד בהם נועדו להפיץ וללמד את התורה לאחרים, ותבע מתושבי השכונה להגביר חילים להפצת תורה וקירוב ליראת שמים, כדי לתקן את החילול ה' שנגרם בפוגרום הנורא.

הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, אמר בדבריו שיש בשכונה "זדון" גדול שמנסה לקעקע את כל החיים של התורה מהשכונה, והוא אמנם לא יודע אם המאורע הזה קשור למה שמתחולל בשכונה ואם זה אותם אנשים שעשו את זה, אבל בוודאי שהסיטרא אחרא משקיע מאמצים רבים בשכונת קרית יובל. 

קריית יובל ספרי תורה עצרת התעוררות הרב אהרן וינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד