י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"ימנע חדירת טרוריסטים"

צפו: החלה הקמת המכשול בגבול עזה • נתניהו: "לא נהסס לפעול"

החלו העבודות להקמת המכשול העילי בגבול רצועת עזה • המכשול יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי, יהיה באורך 65 ק"מ ויתנשא לגובה של כ-6 מטר • ראש הממשלה ושר הביטחון שיגר איום לארגון הטרור חמאס: "בעזה צריכים להבין שאם הם לא ישמרו על השקט - לא נהסס לפעול"

צפו: החלה הקמת המכשול בגבול עזה • נתניהו: "לא נהסס לפעול"
המכשול העילי החדש צילום: משרד הביטחון

​​מינהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון החלה ביום חמישי האחרון את הקמתו של המכשול העילי בגבול רצועת עזה. המכשול יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי, ישתרע לאורך 65 ק"מ ויתנשא לגובה של כ-6 מטר. תוואי המכשול העילי יתחבר בחלקו המערבי למכשול הימי החדש שהוקם בסמוך לחוף זיקים, ויגיע עד למעבר כרם שלום.

הקמת המכשול מבוצעת על ידי מנהלת גבולות ותפר בשיתוף אגף ההנדסה והבינוי. המכשול העילי הינו גדר אינדוקטיבית וחזקה שהותאמה במיוחד לאיומים ביטחוניים. המכשול העילי, בדומה לגדר שעון חול שהוקמה בגבול מצרים, הינו בעל שיפורים משמעותיים וכולל מרכיבי ביטחון חדשניים, משקלו הכולל יגיע לכ-20 אלף טון של פלדה מגולוונת.

​המכשול העילי יתוחזק בידי מנהלת גבולות ותפר, והינו מרכיב נוסף בהגנה על יישובי עוטף עזה, הכולל בתוכו את: המכשול הימי, שייתן מענה לחדירת מחבלים דרך הים ממערב, והמכשול התת-קרקעי שמקיף את הרצועה ונועד למנוע חפירת מנהרות טרור לעבר ישראל. העבודות על המכשול התת- קרקעי יימשכו במקביל לעבודות על הגדר העילית ובסיומם יושלם הפרויקט במלואו.

​ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "בסוף השבוע התחלנו בהקמת המכשול העילי בגבול עזה. המכשול ימנע חדירת טרוריסטים מעזה לשטחנו. בעזה צריכים להבין שאם הם לא ישמרו על השקט - לא נהסס לפעול".

ראש מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר: "התחלנו ביום חמישי את העבודות על המרכיב הסופי בפרויקט המכשול בגבול רצועת עזה. המכשול ייחודי ומותאם במיוחד לאיומים מהרצועה ויתן מענה מירבי למניעת כניסה לשטח ישראל".

תת קרקעי גבול רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד