י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקמפיין למען הצלת חייו של מוטי יוצא לדרך

רק בן ארבעה חודשים היה מוטי, כשנכנס לטיפול נמרץ • הוא הגיע לבית החולים כתינוק ערני, שלם ושמח, אבל ניתוח לב שהסתבך הותיר אותו שבר כלי • הוא נלחם, מול התחזיות הכי שחורות, מול כאבי בלהה, מול טיפולים בלתי אפשריים ומול אנשי צוות שברחו מחדרו בבעתה כשראו את ידיו • עכשיו הוא זקוק לכם

הקמפיין למען הצלת חייו של מוטי יוצא לדרך
תודה רבה, מוטי צילום: יח"צ

רק בן ארבעה חודשים היה מוטי, כשנכנס לטיפול נמרץ. הוא הגיע לבית החולים כתינוק ערני, שלם ושמח, אבל ניתוח לב שהסתבך הותיר אותו שבר כלי. "מוטי יצא משם כמו אחרי פיגוע", מספרים בני המשפחה. מכשיר אקמו החליף את פעילות הלב והריאות ששבתו, מנסה להזרים דם לגוף הקטן. כשל רדף כשל: נמק התפשט בידיים וברגליים. שחור, מחליא, כואב. הרופאים התייאשו מהילד. ציירו להורים קבר קטן עם מצבה. אבל מוטי לא חלם להתייאש.

הוא נלחם, מול התחזיות הכי שחורות, מול כאבי בלהה, מול טיפולים בלתי אפשריים ומול אנשי צוות שברחו מחדרו בבעתה כשראו את ידיו. נלחם, ונשאר בחיים. ילד מתוק, חכם ושבור. כף יד ימין נותרה בבית החולים. חלק מאצבעות יד שמאל אבדו לו לנצח. הראיה נפגעה. צד שמאל נותר משותק. אפרוח קצוץ-כנפיים.

לאפרוח הזה, שסיפורו מלא הכאב וההשראה מציף את הרשת בשבועות האחרונים, יש זוג הורים - אריות. הם ידעו שהילד שלהם יכול לחזור לחיים. הם החליטו לעשות הכל, כדי שהוא יתפקד. כרגיל. בלי הנחות. יום אחרי יום, בעקשנות אינסופית, טיפלו באיבריו הפגועים. נסעו איתו (בתחבורה ציבורית!) לטיפולים ולפיזיותרפיות. ביררו על כל אפשרות לשקם את מוטי.

ומוטי, ברצינות תינוקית נוגעת ללב, מתעקש גם הוא. מסכים לתרגל בלי הפסקה. כאילו מבין שחייו תלויים בכך. מתמסר לפיזיותרפיות, להידרותרפיה, לעיסויים שמנסים לרכך את איבריו ולהחזיר אותם לתפקוד מלא. כבר למד לאכול אוכל רגיל. כבר הצליח להיעמד עם תמיכה, ואפילו לשחק בטאבלט שלו, ברמה שהפתיעה רופאים בכירים. כבר חלם להיות כמו כולם, ילד גבוה ונאה שהולך על רגליו, מתפקד, חי.

יום אחד זה נגמר. לא הזמן, לא הרצון, לא התקווה. רק הכסף.

ההורים של מוטי, האריות, קרסו תחת הנטל. לא של הנסיעות בתח"צ למעון שיקומי; לא של ההדרכות האינסופיות והתרגולים שעות ארוכות. אלו לא הפחידו אותם.

אבל כסף לשלם יום-יום למטפלים, למעסים, לבריכה ולרופאים – לא נשאר.

"המימון של קופת חולים הוא מינימלי, ולא מתקרב בכלל למה שדורש שיקום של ילד במצב כזה", מסבירה בת משפחה. "המדינה הציעה, באדיבותה, לשלוח את מוטי למוסד ולהשאיר אותו שם. לקחת פעוט חכם ומבין, שיכול להתאושש, ללכת, לראות ולחיות כרגיל – ולנוון אותו להמשך חייו. כי אין כסף". 

על סף הפסקת מאמצי השיקום, פנו הוריו של מוטי לאופציה האחרונה: בקשת תמיכה מהציבור.

לא 'תרומה'. לא 'עזרה'. רק לתמוך בפרויקט של מוטי. והפרויקט שלו הוא להשתקם. ללכת. לראות. להשתמש ביד שמאל ובאצבעות שנותרו בה.

היום הוא יכול להחזיר לכם רק חיוך. כשיגדל, הוא מבטיח להיות אדם טוב. לתמוך הלאה.

תנו לו יד, במקום זו שאין לו>>>>>>נותנים יד למוטי ומצילים את חייו

הצלת חיים קמפיין רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד