י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

מקלב בשיחות סגורות: ההסכם עם ש"ס היה תלוי בבחירת פינדרוס

אלעד מסרבת לרדת מהכותרות: חבר הכנסת אורי מקלב רומז בשיחות סגורות כי אין תוקף להסכמים עם ש"ס בעיר לאחר שפינדרוס לא נבחר לראשות העיר • "הסיטואציה בה מועמד דגל נפסל על ידי ביהמ"ש אין לה יחס בהסכם - המפלגות יגיעו להבנות בהמשך" • פרסום ראשון ב'בחדרי'

מקלב בשיחות סגורות: ההסכם עם ש"ס היה תלוי בבחירת פינדרוס
ח"כ אורי מקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שבועות ארוכים במהלכם תושבי העיר נכנס בעל כרחם למצב פוליטי עגום בעיר, הגיעו אמש (ראשון) גבאים וראשי קהילות לפרוס את מצוקתם על הנעשה בעיר בפני הממונה, שעומד בראש המו"מ מטעם 'דגל התורה' בעיר, חה"כ אורי מקלב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קבוצת אברכים הגיעה יחד עם יו"ר דגל התורה בעיר, אבי  שטרן, ושטחה בפני חה"כ אורי מקלב את מצוקתה לאור המצב הפוליטי בעיר ואי הוודאות לגבי המשך הפעילות - כאשר התחושה שהעיר לא מתפקדת כל עוד קיימת קואליציה עירונית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השיחה העלו האברכים, חלקם גבאי בתי הכנסת, את דבר ההסכם שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפיו מקלב חתם כי בקדנציה הנוכחית ש"ס תחזיק בתיק ההנדסה שהיה תמיד בידי דגל התורה וכן היא תתמודד לקדנציה הבאה בתמיכת דגל התורה.

מקלב הפתיע את הנוכחים כשרמז כי ההסכם לא יקוים, תוך שהבהיר כי בשלב הזה אין שיחות עם ראש העיר - מה שהופך את הנושא ללא רלוונטי.

מה גם "שהסיכום היה רק במקרה ופינדרוס יהיה ראש העיר", כך לדבריו. "הסיטואציה בה מועמד דגל התורה נפסל על ידי בית המשפט אין לה יחס בהסכם ובעקבות כך המפלגות יגיעו להבנות בהמשך", הוסיף מקלב.

האברכים שטחו בפני מקלב את אשר על לבם והעלו טענות על שיתוף פעולה עם ש"ס המקומית כאשר אחד מהנוכחים אמר במפגש כי "הספרדים של אלעד זה לא הספרדים של שכונת רמות בירושלים, באלעד זה רמלה לוד", לדבריו, "החיבור עם ש"ס לא טבעי, לא יחזיק ורק נחזור אחורה", תוך שהוא מתכוון לימי ראש העיר עידן.

מקלב הסביר כי כפי שנאמר עוד קודם לבחירות "אין מדובר בגוש חוסם בכדי להגיע למועצה לעומתית מול ראש העיר, אלא נעשה מאמצים להקים קואליציה בראשותו של ראש העיר ישראל פרוש, תוך כדי מענה הולם לצרכים ועצמאות מעמדם של נציגי דגל התורה בעיר כמייצגי הציבור של דגל התורה בעיר אלעד - ללא רדונות או אפטרופוס ובשביל עקרונות אלו קמה דגל התורה".

עוד הסביר מקלב כי "ש"ס תמכו במועמד דגל התורה לראשות העיר ומקובל כי במקרים אלו ישנם ההסכמים שנותנים הגנה לשני הצדדים לשמר את מעמדן. ודגל התורה עושה זאת לצורך עצמה בלבד תוך שכל המו"מ נעשה בתיאום ובהנחיית ועדת הרבנים שהוקמה על ידי גדולי ישראל".

כמו כן, במהלך הישיבה העלו הנוכחים רעיון להקים 'עלון מפלגתי' שיפנה לציבור הליטאי בעיר - שייתן מענה על בעיית ההסברה בכל מה שקשור לפעילות של דגל התורה בעיר.

נציין עוד כי באופן תמוה, בעת הפגישה שהה חה"כ משה גפני במשרדי המפלגה בבני ברק, אולם סירב לדון עם האברכים בנושא הפוליטי באלעד - למרות בקשתם שישתתף אף הוא בפגישה והפנה את מצוקתם לפתחו של חה"כ אורי מקלב.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בהסכם שחתם חה"כ אורי מקלב עם תנועת ש"ס קודם הבחירות סוכם כי דגל התורה מוותרת על תיק ההנדסה ועל תפקיד סגן בשכר לקדנציה הזו, כאשר ש"ס תתמודד לראשות העיר בקדנציה הבאה.

בין שלל הסעיפים שנחשפו לראשונה בהסכם ועוררו זעם בעיר אלעד נכתב: "התנועות מתחייבות כי לא יכנסו לקואליציה עתידית, ולא ייכנסו חברים נוספים לקואליציה עתידית בלי הסכמת שתי התנועות".

נציין כי בהסכם בן תשעת הסעיפים שנחתם קודם פסילת מועמדותו של יצחק פינדרוס, דווקא התייחסו הצדדים גם למקרה בו המועמד המסוכם יפסיד את הבחירות. במצב כזה, כאמור, סיכמו הצדדים על שיתוף פעולה לאחר הבחירות.

על פי ההסכם שנחשף ב'בחחרדי חרדים' לראשונה, "במקרה חלילה של הפסד בהתמודדות לראשות העיר יקבל הצד שלא התמודד את הבחירה הראשונה (סגן / מ"מ בשכר או תכנון ובנייה מלא), אם יהיו 2 סגנים בשכר אז הצד שלא התמודד יקבל גם סגן בשכר וגם תכנון ובנייה מלא".

מקלב אלעד ישראל פרוש משה גפני ש"ס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד