י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קיבלו פיצויים של למעלה ממליון שקלים בשל מות העובר

הרחבת התא המשפחתי של זוגות הינה נקודת אור מיוחדת במינה עבורם • הציפייה והליך ההריון אותם חווים ועוברים הזוגות, מלווים בהתרגשות ובזהירות, על מנת שהליכי ההריון יבשילו וילדיהם ינשמו את אויר העולם וייהנו מכל שמציע לטובה • "אך מה קורה כאשר הצוות הרפואי מתרשל וגורם למות העובר"?

קיבלו פיצויים של למעלה ממליון שקלים בשל מות העובר
עובר צילום: pixsabay

הרחבת התא המשפחתי של זוגות הינה נקודת אור מיוחדת במינה עבורם. הציפייה והליך ההריון אותם חווים ועוברים הזוגות, מלווים בהתרגשות ובזהירות, על מנת שהליכי ההריון יבשילו וילדיהם ינשמו את אויר העולם וייהנו מכל שמציע לטובה.

כל אלה עשויים להתקיים בימינו אנו, ככל וינוהל מעקב רפואי נכון ואחראי מצדם של הרופאים האמונים על ניהול הליך ההיריון.  .

מניסיוננו בשנים האחרונות, אנו מזהים עליה חדה במקרים בהם תהליכי הריון שלא נוהלו על פי הדרישות המקובלות בעולם הרפואה, הובילו לכך שיולדות איבדו את פרי בטנן ולעיתים אף חוו סיבוכי לידה קשים שהובילו, בין היתר, לכריתת רחמן.

סקרנו עבורכם חלק ניכר מגורמי הסיכון שמחייבים זהירות והתייחסות מקצועית מצד הצוות הרפואי.

ככל ואתם או מי מיקירכם חוויתם אבדן עובר כתוצאה מגורמים אלה או לידה שקטה ,כפי שהיא מוגדרת בעולם הרפואה, אנו ממליצים לבצע בדיקה אחר התנהלות הצוות הרפואי שניהל את הליך ההריון ו\או הלידה.

מיעוט תנועות עובר ומצוקה עוברית-

הפחתה בתנועות עובר הינה גורם סיכון ממשי אותו מבקשים הרופאים למנוע והיא מהווה דגל אדום של ממש המרמז על מצוקה עוברית, שעלולה להביא לאבדן העובר.

לצורך כך, על הצוות הרפואי לבצע, בין היתר, בדיקה לא פולשנית,  אשר מעריכה את מצבו של העובר ברחם ובפרט את הסיכון למוות תוך רחמי.

במקרים בהם הרופאים כשלו מלפעול בזמן אמת, כאשר הייתה אינדיקציה למיעוט תנועות עובר תוך קיומם של גורמי סיכון נוספים, קבעו בתי המשפט  כי אותם ההורים שאיבדו את עוברם זכאים לפיצויים גבוהים כתוצאה מכך.

סוכרת הריונית

אחת התופעות הרפואיות המוכרות בקרב נשים הרות, היא התפתחות של סוכרת היריון.

על מנת שלא לסכן את העובר, הצוות הרפואי מחויב לבצע   מעקב ופיקוח באמצעות מומחה סוכרת וכן לפעול לאיזון רמת האינסולין.

בנוסף, מאחר שלסוכרת היריון ישנה השפעה על משקל העובר, על הצוות הרפואי לבצע הערכת משקלו תחת מעקב רפואי מיומן של מומחה בגניקולוגיה בעל התמחות לתחום הסוכרת תוך בחינת משקל העובר וקיום דיונים, בין היתר, בצורך ביילוד קיסרי ככל ומדובר בעובר מאקרוזומי.

הריון תאומים

בישראל יש למעלה מ־7,500 הריונות מרובי עוברים בשנה. הריון תאומים או הריון מרובה עוברים נחשב להריון בסיכון גבוה. הפסקת התפתחות של אחד מהעוברים היא אירוע שכיח יחסית בשליש הראשון להריון ולא בהכרח תחשב לאירוע רשלני.

בנוסף, השכיחות של הפלה מוקדמת ואיבוד ההיריון כולו גבוהה יותר מאשר בהריון של עובר יחיד.

בתי המשפט קבעו כי כאשר יש עדות למצוקה או אינדיקציה לאי  התפתחותו של עובר אחד המפריע  להתפתחותו של עובר אחר, על הצוות הרפואי לשקול ולדון באפשרות לבצע "דילול" או "הפחתה" במספר העוברים תוך עדכון בני הזוג בעמדתם הרפואית ובסיכונים הנלווים לה.

כמו כן,  בתי המשפט קבעו לא אחת כי אי ביצוע בדיקות תכופות של חיוניות וגדילת העוברים בהריונות מרובי עוברים, שמטרתם לאתר מוקדם ככל האפשר סיבוכי הריון אפשריים ולמנוע את התפתחותם או את השפעתם על העוברים, עלול  להוות אינדיקציה לרשלנות רפואית של הצוות המטפל.

 

מה גובה הפיצויים שקבעו בתי המשפט ?

  • 1,100,000  ₪ נפסקו במקרה בו יולדת שהייתה בסיכון גבוהה שוחררה מבית החולים, בהריון מתקדם,  ללא מעקב צמוד, בניגוד לחובתם לבצע מעקב צמוד אחרי העובר. כתוצאה מכך    העובר נפטר ברחמה של היולדת. בית המשפט קבע כי היה על הצוות הרפואי לצפות את מצוקת העובר ואת הסיכון הנובע מכך.
  • 800,000 נפסקו במקרה שבו יולדת התלוננה על כאבי צירים חזקים והשתוללות העובר, אשר לא נבדקו באופן מיטבי ע"י הצוות הרפואי, בין היתר, באמצעות ניטור ותוך התעלמות מגורמי סיכון, כגון: מיעוט מי שפיר.
  • 250,000 נפסקו במקרה שבו לא בוצע ניטור עוברי אשר לו היה מבוצע, כפי שהיה מתבקש, היה בידי הצוות הרפואי לזהות את סימני מצוקת העובר ובכך למנוע את מותו. סכום הפיצוי במקרה זה שיקף את נזקי היולדת לבדה ללא הפיצוי לה זכאי בן זוגה, שלא הצטרף לתביעה.

סיכום 

עו''ד אסף אודיז ועו"ד גרינבוים אסף  מתמחים בייצוג נפגעים  כתוצאה מרשלנות רפואית בכלל ובתביעות בתחום סיבוכי הריון ולידה בפרט.

אם חוויתם אירוע דומה לאירועים המתוארים מעלה, צרו עמנו קשר ואנו נבדוק, במסגרת פגישה חסויה, את זכאותכם לקבלת פיצויים מהגורם הרלוונטי.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-469  

אסף אודיז הפלה פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד