י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקבר שמעורר סערה

נוסח חריג על מצבת הנערה מירושלים: "נרצחה על ידי הרופאים"

נוסח מצבה חריג על ציון קברה של נערת בת שש עשרה וחצי שהלכה לעולמה לפני כחודש אחרי שסבלה ממחלה קשה, מעורר הדים  • אב הנערה טען כי מותה נקבע בטרם עת • על-פי המופיע במצבה, היא "נירצחה על ידי הרופאים בבית החולים שערי צדק בהוראת החוק של כנסת המינים"

נוסח חריג על מצבת הנערה מירושלים: "נרצחה על ידי הרופאים"
המצבה של אורה מחפוד ע"ה צילום: באדיבות המשפחה

אורה מחפוד-קורייש ע"ה בת 16 וחצי, נפטרה לפני כחודש בבית החולים שערי צדק לאחר שסבלה ממחלה קשה. על המצבה, כתבו הוריה טקסט חריג ביותר, ופרסום התמונה ברשתות החברתיות עורר הדים רבים.

ביום שישי האחרון הייתה הקמת המצבה בכפר זיתים שבגליל התחתון, שם מתגוררים ההורים. "נירצחה על ידי הרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים" נכתב על גבי המצבה, "בהוראת החוק של כנסת המינים והערב רב ימח שמם וזכרם".

המנוחה, אושפזה בבית החולים שערי צדק, שם לאחר מספר בדיקות נקבע לה מוות מוחי נשימתי. האב אלעזר מחפוד, אמר ל'בחדרי חרדים' עוד בטרם פטירת בתו, כי בניגוד לבדיקת וקביעת בית החולים, ישנה פעילות חשמלית. "תיעדנו במצלמה איך אני מדבר עם הילדה, היא מזיזה ידיים ורגלים. כן, למרות שקבעו לה מוות מוחי".

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' בטרם נפטרה, עולה כי האב פנה למספר רבנים ודיינים בכירים ב'העדה החרדית', על מנת שיתערבו בעניין זה, אולם לאחר ששמעו את פרטי המקרה, החליטו כי בשלב זה הם אינם מתערבים. יחד עם זאת, הם עוקבים אחר התפתחות הפרשה.

"המשפחה רוצה שיבטלו את הודעת הפטירה" אמר ל'בחדרי חרדים' גורם בעדה החרדית, "הרבנים לא הבינו למה צריך את המאבק הזה, רק בשביל לשנות את ההגדרה? בשלב זה אנחנו לא מתערבים".

לעומת זאת, בבית החולים שערי צדק הבהירו ואמרו כי הטענות משוללות כל יסוד, שכן מוות מוחי נשימתי נקבע בהתאם לחוק מוות מוחי נשימתי והנחיות המעוגנות בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, המפוקח באמצעות ועדה מיוחדת.

בית העלמין הקמת מצבה בית חולים שערי צדק מוות מוחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד