י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרישת הפרקליטות

רעיית נתניהו תאשר שרימתה את המדינה?

הפרקליטות הודיעה כי היא דוחה את הצעות המגשר בפרשת המעונות, וכי כל עוד שרה נתניהו לא תודה שרימתה את המדינה, לא ייחתם הסכם גישור

רעיית נתניהו תאשר שרימתה את המדינה?
בנימין נתניהו לצד ילדיו, יאיר ואבנר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

פרשת המעונות: בתום ישיבת גישור נוספת בין פרקליטות מחוז ירושלים לבין פרקליטה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, הודיעה הראשונה כי היא דוחה את הצעות המגשר בפרשת המעונות, וכי כל עוד שרה נתניהו לא תודה שרימתה את המדינה, היא לא מוכנה להסכם, כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

ביוני 2018 הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד שרה נתניהו, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, הורתה נתניהו לעובדי מעון ראש הממשלה להזמין ארוחות ממסעדות שף בשווי של כ-360 אלף ש"ח, בתקופה שבין ספטמבר 2010 למרץ 2013, בניגוד לנהלים האוסרים על הזמנת ארוחות מבחוץ כאשר מועסקת במעון מבשלת. לצד נתניהו מואשם גם סיידוף, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועבירות של זיוף.

אחת ההצעות שהועלו במסדר הגישור, היא שנתניהו תשלם חצי מיליון שקלים לקופת המדינה, ובתמורה ההליך הפלילי יבוטל. הצעה נוספת שהועלתה, ששרה תשלם 200 אלף שקלים, תודה בניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה - ולא תורשע. הצעה השלישית, נתניהו תודה ותורשע בהשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, ותישא בתשלום קנס ובעונש מאסר על תנאי.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לחדשות 13: "אנו מנועים מלהתייחס למתרחש בהליך גישור פלילי שאיננו פומבי, ומציעים להיזהר ממידע חלקי או חסר ומגמתי".

שרה נתניהו פרשת המעונות גישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד