י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אפליה מקוממת

שוב: משרד החינוך מפלה את המוסדות החרדים - המנהלים זועמים

משרד החינוך בישר בחודש שחלף כי יתחיל לתקצב בתי ספר יסודיים בנשואים של הכלה והשתלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים | מתברר: למרות שמוסדות הפטור החרדיים סובלים מאותן בעיות ככל ילדי ישראל, הם יופלו לרעה והם אינם זכאים להינות מהתקציב | פרסום ראשון 

שוב: משרד החינוך מפלה את המוסדות החרדים - המנהלים זועמים
משרד החינוך צילום: אורלי כהן פלאש90

פרסום ראשון: שוב משרד החינוך מפלה את מוסדות החינוך החרדיים המשויכים לפטור ולמוכש"ר ומשיק קמפיין לתלמידים מתקשים, כאשר המוסדות שברובם חרדים לא נכללים בהסכם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחודש האחרון הודיע משרד החינוך כי הוא מתחיל לתקצב את בתי הספר היסודיים בנושא הכלה והשתלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים. ממשרד החינוך נמסר כי, "משרד החינוך מבקש להרחיב את מנעד המענים להכלה והשתלבות תלמידים עם צרכים מיוחדים בבתי הספר, כחלק מהרפורמה שיישומה יחל בשנת תש"פ".

על פי התוכנית החל משנת תשע"ט יקבלו בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים סל שקלי שיסייע בהכלת תלמידים ושילובם. "צוותי החינוך בבתי הספר בישראל מתמודדים עם תלמידים הזקוקים למענים לימודיים, רגשיים וחברתיים", נכתב.

בתוכנית שהשיק המשרד נטען כי "מחקרים אמפיריים מראים כי לפחות 10% מהתלמידים בכל כיתה מתמודדים עם אחת או יותר מהבעיות הבאות: בעיה רגשית, בעיה חברתית, בעיות התנהגות, הפרעות קשב ולקויות למידה".

מטרת התוכנית היא מתן מענה מותאם לתלמידים מאותרים בחינוך הרגיל, שלפי המשרד "התכנית תחזק ראייה הוליסטית של צרכי התלמידים, יקדם את רווחתם הנפשית, יסייע להם בהתמודדות עם משימות הלמידה והתמודדות עם האתגרים הרגשיים והחברתיים ולמנוע הפניית תלמידים למסגרות החינוך המיוחד שלא לצורך. המענה יכול שיהיה מענה פרטני או קבוצתי".

כאמור, מנהלי המוסדות המשויכים למוכש"ר ולפטור טוענים כי הם אינם נכללים ביוזמה שיכולה להטיב עם הציבור החרדי ובעקבות כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהלי המוסדות פנו בדחיפות לסגן שר החינוך מאיר פרוש בבקשה שיסייע בעניין.

במכתב ששיגר מזכ"ל איגוד הת"תים שלמה ברילנט הוא כותב, "לצערנו מוסדות הפטור לא זכאים לקבל מתקציב זה לפי החלטת משרד החינוך. על אף שבפועל הילדים במוסדות הפטור סובלים מאותם בעיות לצערי כמו ככל ילדי ישראל.
אודה לך עם תפעל להסיר את האפליה".

'בחדרי חרדים' פנה למשרד החינוך בכדי לקבל תגובה, היא תתפרסם לכשתתקבל.

משרד החינוך אפליה מוסדות חרדיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד