י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
28 שנים אחרי שנפטרה

קיבל כמיליון ש"ח עבור קצבת זקנה של אמו

פרשת הונאה ענקית: תושב כסייפא קיבל כמיליון שקלים עבור קצבת זקנה של אמו • המשטרה חוקרת את הפרשה באופן סמוי מזה חודשים ארוכים

קיבל כמיליון ש"ח עבור קצבת זקנה של אמו
שטרות ישראלים. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

פרשיית הונאה הנאמדת כאמור בסכום של כמיליון שקלים, נחקרת במהלך חודשים אלו באופן סמוי על ידי יחידת ההונאה של המחוז הדרומי במשטרה בשיתוף עם מערך החקירות במוסד לביטוח לאומי.

אתמול (שלישי) הפכה החקירה גלויה עת אותר החשוד על ידי בלשי היחידה והועבר לחקירה במשטרה.

תחילת הפרשה בשלהי שנת 2018. פעולות שנערכו על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי לאתר אשה מהיישוב כסייפה לטובת הזמנתה לטקס אזרחים וותיקים שהגיעו לגיל 100, טקס הנערך בבית נשיא המדינה, עלו בתוהו.

מניסיונות ההתחקות וניסיונות איתורה, עלה חשד כי האישה ילידת שנת 1919 אינה בין החיים כבר מזה עשרות שנים וזאת על אף שבמערכות הביטוח הלאומי היא עדיין בחיים ומקבלת עד עצם היום הזה את קצבת הזקנה ושארים באמצעות קרוב משפחתה לו ייפוי-כח בחשבונה.

"מדובר במעשה חמור בו רמס החשוד ברגל גסה את החוק תוך שהיתל ברשויות לאורך שנים ארוכות וזאת מתוך כוונה למרמה והונאת סכום כסף רב כשהוא ללא ספק מודע למעשיו", נמסר מהמשטרה.

מחקירה שערכו חוקרי יחידת ההונאה בדרום כאמור יחד עם נציגי הביטוח הלאומי עולה כי המנוחה נפטרה בשנת 1991, אך דבר זה לא מנע מבנה (53) של המנוחה המשמש כמיופה-כח בחשבונה להמשיך לפדות את כספי גמלת השארים וזקנה על אף פטירתה עד עצם היום הזה.

להערכת החוקרים מדובר בהיקף הונאה של סכום הקרוב למיליון ש"ח. החשוד בחקירתו הודה וקשר עצמו למעשים המיוחסים לו. בסיום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים וחקירת המשטרה נמשכת.

הונאה קצבה קצבת זקנה גניבה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד