י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סיפור הזוי בכל קנה מידה

בגלל טעות של פקיד: נהג יום שלם ללא רישיון

לא יאמן: יצחק עבר טסט ואסף את הרישיון שלו ואז קיבל שיחה ממפקח של משרד הרישוי, שבישרה לו: "אתה צריך להחזיר את הרישיון, כי הבוחן שלך טעה בהקלדה" • ממשרד התחבורה נמסר: "מדובר בטעות. הנבחן יקבל את כל כספו בחזרה"

בגלל טעות של פקיד: נהג יום שלם ללא רישיון
יצחק אתיאט לצד הרישיון וההודעה המפתיעה צילום: באדיבות המצלם

יצחק אתיאט, צעיר חרדי מירושלים ואב לשניים, למד נהיגה במשך חודשיים, ניגש לטסט וחיכה להודעה המיוחלת.

"שמחים להודיעך שעברת בהצלחה מבחן נהיגה מעשי", נאמר לו בהודעה ממשרד הרישוי לאחר המתנה דרוכה. לשמחתו של הלה לא היה גבול באותה שעה.

יצחק המאושר הזדרז למשרד הרישוי כדי להוציא את הרישיון החדש שלו. הוא שילם את הסכום המבוקש והחל לנהוג בכבישי ישראל.

ואז, אחרי שכבר הספיק להסיע את אשתו ואת שני ילדיו הקטנים, הוא קיבל שיחת טלפון שטרפה את הקלפים: "יצחק? שלום, מדבר רפי, מפקח במשרד התחבורה", אמר הדובר מעברו השני של הקו. "אתה צריך להחזיר את הרישיון, כי הבוחן שלך טעה בהקלדה. פסלתי לך את הרישיון, אתה לא יכול לנהוג".

יצחק ההמום היה בטוח שמדובר במתיחה: "הייתי בטוח שהוא צוחק עליי". אבל במשרד הרישוי התעקשו שאכן מדובר בטעות. "קורה שטועים בהקלדה", אמרו לו, לא לפני שאיחלו הצלחה בטסט הבא.

"עשו לי עוול", זעם יצחק. "אני מבולבל, מתוסכל ומדוכא. זה הזוי, ומה שקרה לי יכול לקרות לכל לאחד – לך תדע כמה אנשים שבטעות נתנו להם רישיון ומסתובבים עכשיו על הכבישים".

הסיפור, שנחשף בידיעות אחרונות, הובא לידיעתם של מספר מורי נהיגה ואלו אמרו כי לא מדובר במקרה חד פעמי, אלא בטעות שקרתה לפחות לכמה תלמידים.

לדבריהם, הטעויות הללו התחילו לקרות מאז רפורמת הפרטת הטסטים. "מעבר לטעות שבהעלאתו לכביש של נהג שבוחן חושב שאסור לו עדיין לנהוג, איך אפשר לשחק ככה באנשים, לבשר להם שלימוד הנהיגה הארוך הסתיים בהצלחה, ואז להודיע להם שבעצם מדובר בטעות. איך משחקים ככה בבני אדם?", שאל מורה ותיק לנהיגה.

מורה נהיגה אחר הקשה: "מדוע אין בקרה נוספת על הבוחן אחרי שהפעיל את הטאבלט שבאמצעותו הוא מאשר את מבחן הנסיעה? אני סבור שמדובר באירועים מסכני חיים, ואנחנו דורשים שתקום ועדה שתחקור את כל המערך הטכנולוגי הזה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בטעות הקלדה של בוחן נהיגה שהתגלתה (על ידי אותו בוחן) עם הזנת פרטי הנבחנים, באתר היציאה של הטסטים, בסיום יום המבחנים. כמובן שהנבחן יקבל את כל כספו בחזרה. יצוין כי על פי החוק רשות הרישוי רשאית לבטל רישיון נהיגה שניתן שלא כדין".

רישיון נהיגה טסט משרד הרישוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד