י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שיווק עסקי למגזר הדתי - איך עושים את זה

שיווק עסקי למגזר הדתי ללא ספק מהווה אתגר גדול עבור אנשי המקצוע העוסקים בשיווק שכזה •  לא פשוט להתחבר למשתמש החרדי ומכיוון שבעלי עסקים רבים פונים לציבור הדתי, הרי שבחירה בדרך שיווק אשר לא מדברת לציבור הדתי, תגרום להם לאבד כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים

שיווק עסקי למגזר הדתי - איך עושים את זה
תוכנית שיווקית צילום: pixsabay

שיווק עסקי למגזר הדתי ללא ספק מהווה אתגר גדול עבור אנשי המקצוע העוסקים בשיווק שכזה.  לא פשוט להתחבר למשתמש החרדי ומכיוון שבעלי עסקים רבים פונים לציבור הדתי, הרי שבחירה בדרך שיווק אשר לא מדברת לציבור הדתי, תגרום להם לאבד כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים. אנשי מקצוע מעין אלה נדרשים למצוא פתרונות שיווק אחרים עבור המגזר הדתי, אשר יגיעו אליהם. לפני כמה וכמה שנים, בשל הצורך של הציבור הדתי באמצעי תקשורת סלולרי מחד ומאידך, בשל חוסר רצונם שהמכשיר לא יהיה נקי מספיק, נולדו הטלפונים הכשרים. מדובר במכשירים סלולריים הרלוונטיים עבור ביצוע שיחות בלבד.

כיצד ניתן לשווק בצורה הנכונה לציבור הדתי

על אף שהציבור הדתי פחות מעוניין להיחשף לשימוש באמצעים שונים כגון: האינטרנט, אפליקציות למובייל ועוד, הרי שגם הם לא יכולים להתעלם מכך שכיום בעולם הטכנולוגי המודרני, ישנן לא מעט פעולות המתבצעות אונליין. ביצוע פעולות אונליין הוא דבר אשר יכול להתבצע ברשת האינטרנט במחשב או באפליקציות ייעודיות לסלולר. הפתרון שהוצע עבור הציבור החרדי גבל בהפרדה ברורה בין התכנים השונים המוצעים באינטרנט, לבין היכולות הטכנולוגיות השונות שניתן למצוא באינטרנט. כיום ניתן למצוא בחנויות השונות אפליקציות כשרות הרלוונטיות לשימוש במכשירי הסלולר הכשרים.

אפליקציות אלו מאושרות על ידי הרבנים ובעזרתן האדם הדתי או החרדי נחשפים למגוון יישומים שונים. גם בתחום השיווק עבור הציבור הדתי בדיגטל, הרי שיש צורך לשים דגש על אלמנטים שונים שיכולים לסייע לאתר אינטרנט כזה או אחר להיות רלוונטי לשימוש עבור קהל יעד דתי. מכיוון שמרבית הדתיים כיום משתמשים במערכות סינון תוכן, על מנת לשווק אתר עסקי כלשהו לציבור החרדי או הדתי, יש צורך לדאוג שהוא יעבור את הסינון של מערכת הסינון ויופיע בצורה מלאה לגולש החרדי.

שיווק עסקי במדיה עבור הציבור הדתי

שיווק עסקי במדיה עבור הציבור הדתי, חייב להתבצע באמצעות תוכנות הסינון הרלוונטיות. תוכנות הסינון אינן יאפשרו להשתמש באתר בתמונות לא נקיות וכן, אינן יאפשרו להעלות באתר תוכן לא ראוי באופן כלשהו. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של תוכנות סינון, אשר מהן יש לבחור את הקפדנית ביותר, בכדי לוודא שהאתר יגיע לקהל החרדי והדתי הרחב ביותר שיכול להיות. שיווק ברשתות החבריות פחות רלוונטי עבור קהל יעד חרדי, מכיוון שגם אם הציבור החרדי משתמש ברשת האינטרנט, הוא לרוב לא יכנס לרשתות החברתיות.

שיווק באמצעות מאמרים באתרי תוכן חרדים, זוהי בהחלט יכולה להיות דרך יעילה מכיוון שישנה תנועה משמעותית מאוד של גולשים באתרי תוכן חרדים ודתיים. כמובן שהתוכן שמעלים חייב להיות נקי ואם הוא מכיל בו קישורים, הרי שהם חייבים להוביל לדפי נחיתה או אתרים המעוצבים בצורה התואמת את הלך הרוח החרדי ומכילים תוכן המתאים לציבור זה.

שיווק דתיים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד