ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הטלטלה באלעד נמשכת

לאחר המרד ב'דגל': הנציגים זומנו לשימוע

הדרמה באלעד נמשכת: נציגי 'דגל התורה' שסירבו לקבל את עמדת המפלגה באשר לגוש החוסם בעירייה והצביעו בעד התקציב, זומנו לבירור • הח"כים הטיחו בנציגים המקומיים האשמות קשות ותקפו בחריפות את התנהלותם • הנציגים התגוננו בפניהם: תפנו את הטענות לגדולי ישראל

לאחר המרד ב'דגל': הנציגים זומנו לשימוע
גפני, מקלב ואשר צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שבהוראת ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו נמנעו מלקבל את עמדת רבני דגל התורה המקומיים והעבירו את התקציב העירוני בעיריית אלעד, חברי המועצה מטעם המפלגה הליטאית הוזמנו היום לשימוע בפני ראשי 'דגל התורה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שלושת חברי דגל התורה בעיר, אבי שטרן, משה ברדוגו ואיסר שפירא הוזמנו אחר הצהרים (חמישי) לשימוע בפני הנהלת דגל התורה, חברי הכנסת גפני, מקלב ואשר, וכן מנהל המו"מ בעיר - שבתאי מרקוביץ.

בפתח הפגישה, הטיח יו"ר התנועה ח"כ משה גפני בנציגים המקומיים דברים קשים ואמר כי "זה מעשה שלא יעשה. אני למעלה משלושים שנה בדגל התורה ומועלם לא קרה דבר כזה, הייתי בהלם".

הנציגים המקומיים כולם סירבו לספק תשובות לחברי הכנסת, והפנו אותם לגדולי ישראל, בהם ראש הישיבה הגר"ד לנדו שהורה להם לנהוג כן.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי גם במענה לטענות שהעלו חברי הכנסת, אשר זעמו ואמרו כי הנציגים היו אמורים לעדכנם בעניין - השיבו הנציגים כי זו הייתה ההוראה הברורה של גדולי ישראל והם בסך הכל צייתו לדבריהם ללא עוררין.

השימוע שנערך במשך כשעה בבית 'דגל התורה' שבבני-ברק, הסתיים בכך שחברי הכנסת הודיעו כי בימים הקרובים הם ידונו עם גדולי ישראל, ואף ינקטו בצעדים נגד חברי המועצה בעיר אלעד, שלטענת ראשי התנועה "ערקו מדגל התורה".

מאחורי הקלעים, קיימת דילמה רצינית בפני הנהלת התנועה: מחד, ב'דגל' חוששים כי בעקבות אלעד, נציגים נוספים ברחבי הארץ יקבלו החלטות בניגוד לעמדת התנועה ורבניה, על סמך הוראות שיקבלו מרבנים מקומיים.

מנגד, לא ניתן להעניש או לפטר את חברי המועצה באלעד, שכן הללו קיבלו הוראה נחרצת מגדולי ישראל, בהם ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו.

בתום השימוע שנערך בבית 'דגל התורה', חברי הכנסת מטעם התנועה קבעו ששימוע נוסף יתקיים בפני ועדת הרבנים שהוקמה באלעד, בה חברים הגר"י סילמן והגר"י פרידמן.

ב'דגל התורה' מאשרים את הפרסום ומטעמה נמסר: "שלושת חברי המועצה של "דגל התורה" באלעד נקראו לישיבה דחופה עם חברי הכנסת של "דגל התורה" לבירור על אופן ההצבעה שלהם אמש במועצת העיר. כפי הנראה, תתקיים ישיבה של החכי"ם עם ועדת הרבנים של "דגל התורה" להמשך הבירור".

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', לאחר שהפילו את התקציב בהצבעות הקודמות, שניים מנציגי דגל התורה המקומיים חברו לראש העיר ישראל פרוש ותמכו בתקציב העירוני.

שניים משלושת חברי המועצה מטעם דגל התורה, משה ברדוגו ואיסר שפירא, תמכו בהעברת התקציב, למרות הגוש הפוליטי שהוקם ונמצא בכפיפות לרבני המפלגה בעיר, שהורו שלא לתמוך בתקציב.

בכך העבירו חברי המועצה את התקציב שעלה הערב (רביעי) להצבעה בפעם השלישית, וזאת לאחר שפרוש היה בסכנה של מועצה לעומתית וועדה קרואה שהיתה יכולה לסכן את מעמדו כראש העירייה.

בש"ס תקפו את התנהלותה של דגל התורה, חה"כ יעקב מרגי תקף ואמר, "‏הוא שאמרתי מה שהיה הוא שיהיה אי אפשר לסמוך על דגל התורה בשום הסכם שוב בגידה באלעד, יש כאן מפח נפש חרדי ולא מפץ חרדי. היום במוניציפלי מחר בכנסת - מילה של ש"ס זו מילה. מילה של דג"ת זו בגידה".

דגל התורה אלעד תקציב משה גפני אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד