י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיסולים ומאסרים

דליפת מסמכים חושפת זוועות איראניות

על פי המסמכים שהודלפו למדיה על ידי קבוצת ניטור בשם RSF, נמצא כי ממשלת איראן כלאה או הוציאה להורג לפחות 860 עיתונאים בשלושת העשורים הראשונים לאחר המהפכה האסלאמית

דליפת מסמכים חושפת זוועות איראניות
בני ערובה באיראן צילום: רויטרס

קבצים שנחשפו מעלים מידע מזעזע אודות התנקשות איראנית בעיתונאים.

על פי המסמכים שהודלפו למדיה על ידי קבוצת ניטור בשם RSF, נמצא כי ממשלת איראן כלאה או הוציאה להורג לפחות 860 עיתונאים בשלושת העשורים הראשונים לאחר המהפכה האסלאמית, מ-1979 עד 2009.

מזכ"ל הארגון, כריסטוף דלוואר, אמר כי קבוצת חוקרים עברו על יותר ממיליון תיקים משפטיים במשך חודשים ארוכים, וקבעו כי מאות עיתונאים היו במעקב, כאשר חלקם אף חוסלו או נכלאו על ידי המדינה.

בחומרים שנחשפו ישנן רשימות של כל המעצרים, המאסרים וההוצאות להורג שבוצעו על ידי השלטונות האיראניים באזור טהראן במשך שלושה עשורים.

"לאחר חודשים של עבודת מחקר מפורטת על תיקי הקובץ ,״אר אס אף״ אני יכול להעיד כי נמצא שלפחות 860 עיתונאים נעצרו, נכלאו ובמקרים מסוימים הוצאו להורג על ידי המשטר האיראני בין השנים 1979 ל-2009
התקופה בה התמקד המחקר", אמר דלוואר, שארגונו יעביר את התיק לנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, בתקווה שהממצאים יילמדו והנציב ישקול כיצד לפעול נגד איראן בסוגיה.

"עצם קיומו של קובץ זה ומיליוני הרשומות שבו, מוכיחים לא רק את קנה המידה של השקר של המשטר האיראני - אלא גם את המזימות האכזריות שבהן השתמש במשך 40 שנה לרדוף גברים ונשים בשל הדעה שלהם המתנגדת לשלטון ", אמר דלוואר.
ה-RSF אמר כי זיהה לפחות ארבעה מקרים של עיתונאים שהוצאו להורג, ביניהם סיימון פרזאמי, שוויצרי-איראני ממוצא יהודי, שהיה ראש לשכת העיתונות הצרפתית ״אגנס פרנס״, כאשר נעצר ב -1980.

מלבד עיתונאים שנאסרו ונהרגו, נמצא בתיקים כי 61,900 אסירים פוליטיים הוחזקו מאז שנות ה -80, כאשר למעלה מ -500 מהם היו בני 15 עד 18.

עוד נמצאו ראיות לרצח עם ב -1988, כאשר כ -4,000 אסירים פוליטיים הוצאו להורג בפקודת השליט העליון חומייני, בין יולי לספטמבר.

איראן מכחישה כי טבח כזה התרחש.

איראן עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד