י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרעי נגד האיחוד החרדי?

"שספרדים יצביעו לש"ס ואשכנזים ליהדו"ת"

המסמר האחרון: דרעי בהשקת המקפיין החגיגית של ש"ס המתקיימת בשעה זו בבת ים - "נלך לבלוק עם יהדות התורה; רק אחרי הבחירות" • תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו: "צריך להודות לה׳ שמי שהיה ליד ההגה הוא נתניהו ולא מישהו אחר"

"שספרדים יצביעו לש"ס ואשכנזים ליהדו"ת"
השר דרעי בנאומו הערב צילום: צילום מסך

הסוף למפץ החרדי: בתום תקופה ממושכת בה דווח על מספר ניסיונות ומאמצים לאחד את הסיעות החרדיות תחת פתק הצבעה אחד, דרעי מנפץ את הבלון וקורא להתאחד עם יהדות התורה לגוש טכני רק לאחר הבחירות.

בכינוס השקת קמפיין ש"ס שמתקיים בשעה זו (ראשון) בעיר בת - ים, דיבר דרעי על מטרתה של ש"ס לשמור על כוחה של הציבור הספרדי בעיר ואמר: "עבדנו בשיתוף פעולה עם אחותנו מיהדות התורה - בעזרת ה' לאחר הבחירות נעבוד ביחד עם יהדות התורה, נהיה בלוק אחד במו"מ".

דרעי עקץ את יוזמי המפץ ואמר: "היות והמטרה שלנו היא להרבות את כוחו של הציבור החרדי - אני מציע שמיד אחרי הגשת הרשימות שלושת המועצות של גדולי התורה וכולם יקראו לכל הציבור החרדי להצביע אך ורק לחרדים".

בכך סתם דרעי את הגולל על ניסיונות המפץ החרדי וקבע מסמר נוסף, כנראה האחרון, בארון הקבורה של המפץ: "הספרדים ללא יוצא מן הכלל יצביאו ש"ס והאשכנזים יצביעו ללא יוצא מן הכלל ליהדות התורה".

דרעי הביע תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו: "ראש ממשלה זה התפקיד הכי קשה בעולם. היום אני שומע את כל השרים כל אחד משכנע שהוא המתאים להיות ראש הממשלה".

"צריך להודות לה׳", הוסיף דרעי, "שמי שהיה ליד ההגה היה בנימין נתניהו ולא מישהו אחר. אני רואה אותו בקבינט ובקבלת החלטות בנושאים המדיניים והביטחוניים, כמה נחישות והקשבה, הוא הפך להיות אחד המנהיגים החשובים ביותר בעולם".

דרעי תקף בנאומו גם את ראשי המפלגות; על גנץ אמר כי "הוא שתק הרבה זמן ואולי הוא ידע למה".

גם את לפיד דרעי לא שכח: "לפני ארבע שנים היה אדם בשם יאיר לפיד שרצה לשקם אותי. אני רוצה לספר לך לפיד מה נהיה עם השיקום שלי. לקחנו 650 מליון שקלים והורדנו את מחירי התחבורה הציבורית".

"אז אמנם הציבור שלך לא נוסע באוטובוסים אבל הציבור שלנו כן - הישג אדיר היה השיקום שלך מר לפיד, ואני רוצה לומר לך, אולי תשקם אותי עוד ארבע שנים"

דרעי גם תקף את מי שידוע כחברו אביגדור ליברמן ואמר בנאומו: "יהודים רוסים קיימו את התורה במסירות נפש בברית המועצות וכשהייתה להם הזדמנות הם עלו לארץ ישראל, בשביל מה? בשביל ללכת ולפתוח חנויות באשדוד בשבת? זה היה החלום שלהם?".

אריה דרעי נאום בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד