י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חיזקה אותי באמונה" • האזינו

אביה של רוחמה ובעלה של רחלי ע"ה בהספד מצמרר וקורע לב

"היא רצתה לגדל את הבן לתורה, לא היה לה ערך לשום דבר אחר" - כך ספד בעלה של רחלי גוטמן ז"ל כשגרונו נחנק מבכי והקהל יחד איתו • "כל מגמתה הייתה שאלמד תורה, שאהיה ראש ישיבה, שאעמיד תלמידים; לא היה לה ערך לשום דבר אחר" • האזינו להספדים המצמררים

אביה של רוחמה ובעלה של רחלי ע"ה בהספד מצמרר וקורע לב
ההמונים בהלוויה הכואבת צילום: באדיבות המצלם

המוני תושבי העיר מודיעין עילית ליוו אמש למנוחות את הרוגות תאונת האוטובוס המחרידה: האישה הצעירה מרת חיה רחל גוטמן ע"ה בת 24, ורוחמה ריזל רוזן ע"ה, בת 27.

'בחדרי חרדים' הביא את ההספדים מההלוויה המצמררת, וכעת תוכלו להאזין לדבריהם קורעי הלב של בעלה של רחלי גוטמן, ואביה של רוחמה, עליהן השלום. מסע ההלוויה יצא מבית המדרש המרכזי, ברחוב שדי חמד בעיר.

"מי שמכיר אותה", כך אומר האיש הצעיר, אברך המשי, כשקולו נשנק מבכי. "הייתי עובר איתה במתתיהו ליד בחור עם צרכים מיוחדים, כל פעם היתה אומרת לו שלום. היא היתה אומרת לי: 'יש לו נשמה, יש לו מישהו' ".

"כל מגמתה היתה שאלמד תורה, שאהיה ראש ישיבה, שאני אעמיד תלמידים... מי שמכיר אותה כמה אחווה יצרה במשפחה שלה... היא רצתה לגדל את הבן לתורה, לא היה לה ערך לשום דבר אחר, מי כמוני יודע כמה אמונה, היא החדירה לי, היא חיזקה אותי, ממך צריך ללמוד רחלי עבודת המידות. צעירה נלקחה, כזאת צדיקה".

עוד הוסיף כי הייתה לו זכות לגור עם אישה שרק ביקשה שישב וילמד. הבעל ביקש ממנה מחילה אם לא פרע את חובותיו או לא כיבד כראוי, ואמר כמה פעמים תודה להורים שלה, שגידלו ילדה כזה חשובה, וצנועה.

אביה של הבחורה רוחמה דיבר על גדלותה של בתו: "הקב"ה זיכה אותנו בנשמה כל כך יקרה, ואם אני יכול לחזק את עצמי ואת האחרים, שזה יהיה לזכותה ולזכות הנפטרות".

בתו, בחורה בעלת צרכים מיוחדים שהיתה נשמה גבוהה ובעלת חסד. הוא דיבר על מידת החסד שיש לעשות עם הזולת, להוסיף חיוך ומאור פנים. הוא דיבר על הארת פנים.

"הבת לימדה אותי והלוואי שנלמד את זה. לתת לאדם הרגשה טובה. פשוט להסתכל על הזולת".

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד