י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'בחדרי' חושף את המכתב המלא

גפני בפנייה לשר התחבורה וליועמ"ש: "רון קובי פועל בניגוד לחוק"

לאחר שראש העיר טבריה רון קובי הפעיל בשבת האחרונה לראשונה תחבורה ציבורית בשבת - יו"ר וועדת הכספים פונה לשר התחבורה בדרישה שיפעל למנוע את המשך הפעילות • "מר קובי מתכוון להפעיל תח"צ בשבת; מדובר בפעילות המנוגדת לחוק" • 'בחדרי' עם המכתב המלא

גפני בפנייה לשר התחבורה וליועמ"ש: "רון קובי פועל בניגוד לחוק"
קובי וגפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שראש העיר טבריה רון קובי הפעיל בשבת האחרונה לראשונה תחבורה ציבורית בשבת, יו"ר וועדת הכספים פונה לשר התחבורה בדרישה שיפעל למנוע את המשך הפעילות.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב גפני: "ראש עיריית טבריה מר רון קובי מתכוון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, כפי שעולה מן הפרסומים שלו".

פני טוען במכתבו כי מדובר "בפעילות המנוגדת לחוק בסעיפיו השונים", תוך שהוא מבקש משר התחבורה וכן מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לבדוק ולטפל בעניין בדחיפות כדי למנוע את הפעלת התחבורה בשבת.

"פעילות המנוגדת לחוק". המכתב של ח"כ גפני

אל המכתב של יו"ר וועדת הכספים גפני מצורפת חוות דעת משפטית של עורך דין סיוון פרץ, שהוכן עבור 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית'. בחוו"ד נקבע כי מדובר בחוסר סמכות ובניגוד לכללי מינהל תקין.

"נוכח העובדה כי השירות ניתן בחינם, ברור שמדובר בשירות במימון העירייה - ככל הנראה החלטה זו לא הובאה לאישור העירייה; בשל כך יש למנוע בדחיפות את שירות ההסעות", טוענת עו"ד פרץ.

בהמשך המכתב מבהירה עורך דין פרץ טענות נוספות שמוכיחות מחד כי מדובר בפעילות של העירייה המנוגדת לחוק ומאידך גם בניגוד לסעיפי החוק, כאשר היא דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, משר הפנים דרעי ומשר התחבורה לפעול בעניין.

חוות הדעת שסיפקה עוה"ד סיוון פרץ

כזכור, לראשונה, ביוזמתו של ראש העיר עיריית טבריה רון קובי, הופעלה בשבת החולפת תחבורה ציבורית, כאשר תושבים בודדים שרובם הוזמנו על ידי סיעת 'ישראל ביתנו' השתתפו בנסיעה הראשונה תוך חילול שבת מזעזע.

מי שניצל את המומנטום בכדי להסית נגד הסיעות החרדיות, הם חברי סיעת 'ישראל ביתנו', שהגיעו לעיר תוך חילול שבת ועודדו את הנסיעה בתחבורה בשבת.

ראש העיר רון קובי אמר, "טבריה עמוקה מכולם ומטבריה אמורה להיגאל, נגאלים מהכפייה החרדית, מהצורך הזה של הפוליטיקאים החרדים, זה לא היה ככה בטבריה עשרות ואלפי שנים חיו פה דתיים חיולים בהרמוניה והכל היה בסדר".

"באו פה כולם ולקחו בעלות, אז זה - זה נגמר", ציין קובי שכבר רמז על הסערה הבאה שאמר כי, "בטבריה גם יכנסו עמותת צוהר, כשרות צוהר למלונות כדי להבין שאנחנו רציניים כדי לקדם שוויון זכויות כדי להפסיק את החליבה הזאת".

 

משה גפני רון קובי ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד