י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"להחמיר את הענישה"

המתרחצים בהלם: צלבי קרס בחוף הפופולרי

בחוף בונדי, החוף האהוב ביותר בסידני שבאוסטרליה, רוסס צלבי קרס על קירות הטיילת | המקרה מצטרף לגל האירועים האנטישמיים באוסטרליה

המתרחצים בהלם: צלבי קרס בחוף הפופולרי
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

הקהילה היהודית הזדעזעה לגלות אתמול (ראשון) צלבי קרס מצוירים על קירות לאורך הטיילת של חוף בונדי, הפופולרי ביותר בחופי סידני שבאוסטרליה.

מקומיים העידו כי נחרדו למראות שגילו במתחם החוף. "איך ניתן לעשות זאת בבונדי?" תהה אחד מהם.

לסלי ברגר, אחד מבכירי הקהילה היהודית במקום אמר: "לומר שהקהילה היהודית מזועזעת מהביטוי הזה של גזענות מופקרת - זו אמירה חמורה בלשון המעטה. צלב הקרס מסמל שנאה גזעית ברמה הקיצונית ביותר וכל האוסטרלים בעלי הרצון הטוב יעמדו יחד ויגנו את המראות המזעזעים האלה".

יצויין כי עם חשיפת הגרפיטי האנטישמי, המשטרה האוסטרלית פתחה בחקירה.

המקומיים חוששים מהעובדה שניכרת עלייה משמעותית באירועי שנאה אנטישמיים ברחבי אוסטרליה.

אחת מתושבות האזור השמיעה טענות קשות ואמרה, "ישנה עלייה חסרת תקדים בהתקפות אנטישמיות באוסטרליה בשנה האחרונה. זה משקף עלייה דומה בארה"ב ובאירופה. זו ראייה נוספת לצורך במימון עבור הביטחון לקהילה היהודית. אנחנו חייבים תכנית חינוכית ציבורית על ההשלכות של גזענות ואנטישמיות, כך שלא נחזור על טעויות שנעשו בעבר. אנחנו גם צריכים עונשים כבדים יותר על פשעי שנאה".

שני חברי הממשל המקומי הגיעו לזירת הפשע, והצהירו: "אנחנו מזועזעים מהמתקפות המחליאות הללו שאין להן שום מקום בחברה שלנו . אלה שביצעו את ההתקפה הזו הם פחדנים גמורים".

סידני אוסטרליה צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד