ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המאבקים בעיר החרדית

'דגל' על הוראת הגר"ד לנדו: "פעלו במחשכים להטעות ראש ישיבה"

הרוחות עודן סוערות בעקבות אישור התקציב באלעד בתמיכת נציגי 'דגל התורה' • במפלגה הליטאית מאשימים את הנציגים בסילוף העובדות • לטענתם, "חברי המועצה מכרו מצג שווא לראש ישיבת סלבודקא וגרמו להטעייתו. הם מזניחים את האינטרס של דגל התורה ופוגעים בגדולי הדור"

'דגל' על הוראת הגר"ד לנדו: "פעלו במחשכים להטעות ראש ישיבה"
הגר"ד לנדו צילום: שוקי לרר

לאחר שתיקה ממושכת, בדגל התורה מגיבים היום (שני) בזעם על הכרעת הגר"ד לנדו שהובילה לתמיכת שניים מנציגי המפלגה באלעד לתמוך בתקציב ולהציל את הקואליציה של ראש העיר ישראל פרוש, כשלטענתם הטעו את גדולי ישראל.

בכירים בהנהגת דגל התורה אומרים היום ל'בחדרי חרדים' כי "כידוע, מאז תקופת הבחירות, פועלת הנהגת דגל התורה יחד עם הנהגת ש״ס בשיתוף פעולה מלא בעניינים הציבוריים בעיר אלעד, כאשר גם לאחר הבחירות המשיכה השותפות, בהוראת ההנהגה הרוחנית ובהכוונת ההנהגה הפוליטית של שתי המפלגות".

עם זאת, בדגל התורה נמנעים מלהתייחס להסכם שנחתם ועורר את זעמם של תושבי העיר אלעד, שבו 'דגל' וויתרה לש"ס על תפקיד 'מחזיק תיק ההנדסה' ואומרים כי "למרות העובדה שציר זה של שיתוף פעולה ואחדות מלאה נמשך בחרו בשבוע שעבר שניים מחברי מועצת העיר מטעם דגל משה ברדוגו ואיסר שפירא בניגוד להחלטת וועדת הרבנים של דגל התורה בראשות הגר״י סילמן והגר״י פרידמן שמונתה על ידי גדולי הדור שלא לאפשר את העברת התקציב העדיפו להצביע בעדו ובכך הצליח ראש העיר ישראל פרוש".

לטענת בכירי הנהגת 'דגל התורה', "השניים תלו את אופן הצבעתם בכך שנשמעו להוראתו של ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו, שלמרות שאיננו חבר במועצת גדולי התורה, הרי שקיימת קהילת סלבודקא בעיר אלעד ומתוקף כך הם נשמעים למרותו".

בכירים בתנועה הליטאית טוענים כי "לאחר בירור מעמיק ושימוע שנעשה, עולה כי חברי המועצה מכרו מצג שווא לראש ישיבת סלבודקא וגרמו להטעייתו, זאת על מנת לקבל את התשובה בה הם חפצים, לאור קרבתם לראש העיר ורצונם לפעול בשבילו, כשהם מזניחים את האינטרס של דגל התורה ופוגעים בשולחיהם - גדולי הדור ותושבי העיר".

בדגל התורה מאשימים: "השניים (חברי מועצת העיר אלעד) כמו גם עסקנים, בהם נכדו של הגר״ד לנדו וכן הרב שלמה (מוימי) גריינמן, הציגו להגר״ד לנדו מצג שווא שקרי, לפיו בכוונת חברי הכנסת של דגל התורה כמו גם בדעתם של חברי וועדת הרבנים לגרום לכך שתוקם וועדה קרואה בעיר אלעד, דבר שאינו נכון בעליל והינו שגוי לחלוטין".

"חברי המועצה כיוונו להחלטה מסוימת ועשו מניפולציות בשביל לשמוע את התשובה אותה הם רצו כאשר עדכנו את ראש ישיבת סלבודקא בעובדות שקריות אומרים בכירים בתנועה הליטאית", הוסיפו בזעם שלדבריהם, "מדובר במעשה חמור ונורא כאשר וועדת הרבנים צפויה לדון בכך בקרוב ולהעביר את מסקנותיה לגדולי הדור".

בדגל התורה הוסיפו ואמרו היום, "לא ייתכן שחברי מועצה ועסקנים נוספים מקהילת סלבודקא באלעד יפעלו במחשכים להטעות ראש ישיבה גדול בתורה על מנת לפעול נגד האינטרס של מפלגת דגל התורה", לטענתם, "לא בכדי לא הכניסו בסוד העניינים את חברי הכנסת ההנהגה הפוליטית של דגל התורה ועשו הכל במחשכים מבלי לעדכן את הרבנים שמונו על ידי גדולי הדור".

"יש היררכיה ודרך פעולה בדגל התורה, ולא ייתכן שיבואו חברי מועצה סוררים ויפעלו כגנבים בלילה, תוך שהם מטעים בזדון ראש ישיבה ותלמיד חכם חשוב, בכדי שיקבל את דעתם", טענו.

נציין כי התגובה החריפה מגיעה בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים', כי מי שעומד מאחורי החלטת שניים מחברי מועצת העיר אלעד לתמוך בתקציב, הוא הגר"ד לנדו, ראש ישיבת סלבודקה, שנועד עם ראשי קהילות באלעד קודם שקיבל את ההחלטה הדרמטית.

מוקדם יותר היום, פרסם 'בחדרי חרדים' כי כי ביום שישי החולף עלו למעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו כמה מרבני העיר אלעד, כשבין הרבנים: הרב רפאל גפן מראשי ישיבת תורה בתפארתה, הרב טוביה בלוי מרבני אלעד והרב צבי פכטר ראש כולל 'מדרש אליהו' באלעד; הרבנים נכנסו למעונו על מנת לשוחח בענייני היום בעיר אלעד.

במהלך השיחה התייחסו הרבנים להוראותיו של רה"י הגר"ד לנדו - שהורה לשניים מנציגי דגל התורה במועצה לתמוך בתקציב העירוני של ישראל פרוש ובכך למנוע וועדה קרואה בעיר. בין הדברים התבטא לראשונה ראש הישיבה, שכאמור עומד מאחורי ההוראה, והסביר מדוע הורה לתמוך בתקציב: "ראיתי שיש שריפה בעיר, לא יכולתי לעמוד בצד ולא לכבות".

אלעד דגל התורה ראש ישיבת סלבודקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד