י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לראשונה מאז הקמתה

הקהילה יוצאת למסע זיכרון היסטורי באירופה

אחד מנקודות השיא של המסע יהיה בשערי מחנה ההשמדה אושוויץ, במעמד מיוחד "זיכרונם" בראשות האדמו"ר ובנוכחותם של כל צאצאי מייסדי הקהילה • מסע עתיר תובנות ורגש

הקהילה יוצאת למסע זיכרון היסטורי באירופה
שוקי לרר

לראשונה מאז הקמתה, נערכת קהילת חוג חתם סופר בראשות האדמו"ר למסע זיכרון היסטורי על קברות הצדיקים באירופה.

במהלך המסע יבקרו משתתפיו, בין היתר, בתחנות חייו של הגאון הצדיק רבי יצחק שלמה אונגר זצוק"ל ראש ישיבת 'מחנה אברהם', וכן יסיירו במחנות מהם ניצלו הוריהם מייסדי הקהילה.

במסע שכותרתו "זכור אזכרנו", אשר נועד להחזקת המוסדות דקהל חוג חת"ס וישתתפו בו התומכים ונדיבי העם בראשות האדמו"ר, ישתטחו המשתתפים על ציוני הקודש וקברי הצדיקים בפולין, צ'כיה, סלובקיה והונגריה.

כמו כן, יבקרו בקהילות הקודש שבמדינות אלו, באדמתן נבטו וצמחו שורשיה של הקהילה בטרם עלות הכורת על גולת אירופה.

את ההשראה למסע ההיסטורי העניק האדמו"ר במהלך שמחת בית השואבה שהתקיימה בחוהמ"ס האחרון, כשהוא מתבטא באופן נדיר על כל מי שיצטרפו למסע כי "יזכו בעז"ה להיוושע יותר ממה שחושבים".

המשפט עורר הדים רבים ובעקבותיו הצטרפו למסע בוגרי המוסדות ונאמני הגאון רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל, המבקשים להיוושע בדבר ישועה ורחמים.

לאור העובדה שהגאון רבי יצחק שלמה אונגר זצ"ל לא הותיר אחריו זש"ק, הרי שימי המסע מתחילתו ועד סופו המה ימי זיכרון לדמות דיוקנו, במהלכן יעלה על נס צדיק מה פעל, כשזו הזדמנות עבור מוקיריו ומעריציו להנציח את זכרו בהשתתפותם ובתרומתם למוסדות אותם הקים במו ידיו בעמל וביזע.

אחד מנקודות השיא של המסע יהיה בשערי מחנה ההשמדה אושוויץ, בו כידוע עלתה על המוקד רוב יהדות הונגריה.

במעמד מיוחד שסימנו "זיכרונם" בנוכחותם של צאצאי מייסדי הקהילה, יעלה ברטט זכרון אבותיהם שזכו להינצל מן התופת ואשר במסירות נפש בל תתואר יצקו את היסודות לקהילת 'חוג חתם סופר' והקימוה בעוז עבור דורותיהם אחריהם.

שאיפת מארגני המסע היא שלכל משפחה יהיה לפחות נציג אחד שייצגה בכבוד במעמד ההיסטורי והנדיר.

גולת הכותרת של המסע היא שבת קודש מפוארת ומרוממת שתתקיים בבודפשט שבהונגריה בראשות האדמו"ר. תפילות השבת והסעודות  ייערכו באווירת התלכדות והתאחדות של שבת אחים גם יחד, מתוך התעלות והתרוממות הנפש.

עוד נמסר, כי לקראת המסע, מוציאה הנהלת המוסדות לאור ספר ברכות מהודר בשם "אזכרנו לברכה", בו ניתן יהיה לברך ולהביע הוקרה והערכה לראשי הישיבה ורמי"ה, למנהליה ועסקניה, העושים לילות כימים במלאכת הקודש, וכמובן למארחי ופטרוני מיזם מסע הקודש 'זכור אזכרנו'.

חוג חתם סופר מסע היסטורי רבי יוסף מאיר אלטמן הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד