י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גבאי חיפש אותי"

לאחר שהודח - כבל נסער: "קיבלתי סטירה ממתפקדי העבודה"

לאחר שהודח אמש מהמקומות הריאליים בעבודה ונדחק לעשירייה השנייה - איתן כבל בראיון לתאגיד: "אין ספק שקיבלתי סטירה ממתפקדי העבודה; גבאי חיפש אותי אחרי הפריימריז, אולי רצה לדעת אם אני עוד חי" • אמש כתב: "‏אין בי חרטה על מה שעשיתי; הייתי עושה אותו הדבר"

לאחר שהודח - כבל נסער: "קיבלתי סטירה ממתפקדי העבודה"
הח"כ המודח, איתן כבל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת הוותיק איתן כבל, שסיים אמש (שני) במקום לא ריאלי בפריימריז בעבודה, אמר הבוקר בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליסקינד בכאן ב': "אין ספק שקיבלתי סטירה ממתפקדי העבודה".

לדבריו: "הטעות הגדולה שלהם (מתפקדי העבודה י.א) היא שהם לא מבינים שאני לא הבעיה".

כבל התייחס בדברים אלו לביקורת החריפה שמתח על היו"ר אבי גבאי לכל אורך הקמפיין ואף האשים אותו במצב הפוליטי העגום של מפלגת העבודה; "גבאי חיפש אותי אחרי הפריימריז – אולי רצה לדעת אם אני עוד חי", הוסיף כבל. 

כבל נשאל האם יש סיכוי שישוריין למקום גבוה יותר על ידי ראש המפלגה, והשיב: "אני לא רואה סרט שבו הוא משריין אותי ברשימה".

לאחר מכן אמר: "אם אין דמות שיכולה להרים את מפלגת העבודה, גבאי צריך באומץ לוותר על השריונים. לא להמשיך ולהתחפר במקום".

כבל כיהן כחבר כנסת לסירוגין מאז הכנסת ה-14 כאשר בקדנציות הראשונות נכנס לאחר התפטרותם של הבאים לפניו ברשימה, ובמהלך כהונתו כיהן כמזכ"ל המפלגה, כשר ללא תיק האחראי על רשות השידור ובקדנציה האחרונה כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.

מאז נבחר אבי גבאי לכהן כיו"ר המפלגה העבודה תקף אותו כבל את התנהלותו פעמים רבות, כאשר רק שבוע שעבר אמר: "גבאי היה תקווה ענקית, אך לצערי התקווה הזו הכזיבה הרבה יותר מהר ממה שנדמה היה. אינני מוכן שנגיע למצב שבו האיש הזה שיושב על כסאותיהם של בן גוריון, אשכול ורבין, יהיה זה שיוריד את השלטר על המפלגה שהקימה מדינה".

כבל הוסיף: "כשהיו"ר אומר לי: 'אני אפיל את הבית עליי ועליכם', המשמעות מבחינתי היא שזה אדם בלי טיפת סנטימנט מפלגתי". לדבריו, "טלטלה היא הדבר היחיד שיכול לנער את הבית, אבי גבאי צריך לפנות את מקומו ולערוך פריימריז".

אמש התייחס כבל לתוצאה של הבחירות המקדימות וכתב ברשת הטוויטר: "‏אין בי שום חרטה על מה שעשיתי ובדיעבד הייתי עושה הכל אותו הדבר. אני מסיים את היום הזה בראש מורם ומודה לכל מי שנתן בי אמון".

איתן כבל העבודה פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד