י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היחסים מתחממים

נתניהו בוועידת ורשה: "המדיניות של עומאן מביאה לשינוי "

נתניהו נפגש עם שר החוץ של עומאן בורשה • המטרה העיקרית: חיזוק היחסים עם מדינות ערב המתונות באזור ושיתוף פעולה נגד איראן

נתניהו בוועידת ורשה: "המדיניות של עומאן מביאה לשינוי "
נתניהו ושר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בנימין נתניהו יצא אמש (שלישי) לורשה כדי להשתתף בוועידה אמריקנית-פולנית שנפתחה היום בחסות האו"ם, בנושא השלום והביטחון במזרח התיכון, הוועידה תתמקד באיראן ותכלול נציגים מ -עשר מדינות ערביות לפחות. נתניהו הוא ראש המדינה היחיד שמגיע לוועידת זו, שאר 60 המדינות שלחו נציגים ממשלתיים אחרים. סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, משתתף אף הוא בכנס וצפוי להיפגש עם נתניהו מחר. בנוסף,ראש הממשלה צפוי להיפגש גם עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפיאו.

לשכת ראש הממשלה לא הודיעה אם יפגוש את נציגי מדינות ערב הסוניות שישתתפו בוועידה.

הראשות הפלסטינית סירבה להזמנה להגיע לורשה ואף קראה למדינות ערביות אחרות לא להשתתף, בטענה כי הוועידה היא למטרת שיפור יחסי ישראל עם מדינות המפרץ ואין לשתף פעולה עם ישראל עד שתגיע להסכם עמם של פתרון שתי המדינות, עם גבולות 1967 וכן שמזרח ירושלים תהיה בירת פלסטין. 

על פי השמועות טרם הוועידה, קטר, לבנון, עיראק, אלג'יריה וטורקיה לא ישתתפו. בנוסף, מנהיגי טורקיה ואיראן יפגשו עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין ביום חמישי, לדון בענייני סוריה שאחרי מלחמת האזרחים.
במהלך הוועידה , בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של עומאן, ואמר "המדיניות הדיפלומטית של עומאן מביאה לשינוי בעולם וסוללת את הדרך גם לרבים אחרים - לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד".
עוד הוסיף נתניהו: "אני מודה לכם על המדיניות החיובית שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם, אני מודה לך בשם אזרחי ישראל ומרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".

נתניהו איראן אירופה פולין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד