י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"סחיטה באיומים" • צפו

מנכ"ל עיריית אשדוד הטיח בהנהגת ש"ס - מקורבו של דרעי יודח

אשדוד סוערת: כחודשיים לאחר הבחירות המקומיות - סערה סביב תפקיד מנכ"ל החברה לפיתוח העיר • מנכ"ל העירייה הטיח האשמות קשות בתנועת ש"ס ובמקורבו של דרעי בעיר - יהודה אבידן • בכיר בש"ס: "ההבדל בין רון קובי ליחיאל לסרי ביחס לספרדים הוא רק גיאוגרפי" • צפו

מנכ"ל עיריית אשדוד הטיח בהנהגת ש"ס - מקורבו של דרעי יודח
ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

סוער בעיר אשדוד: כחודשיים לאחר הבחירות המקומיות, העיר אשדוד סוערת סביב תפקיד מנכ"ל החברה לפיתוח העיר אשדוד שהוחזק בידי איש ש"ס. מנכ"ל העירייה הטיח האשמות קשות בתנועת ש"ס הארצית.

אמש (רביעי) התקיים דיון שעסק בהחלפת יו"ר הדירקטוריון חפ"א (חברה לפיתוח אשדוד) ונועד להוציא את יהודה אבידן - מי שידוע כמקורבו של יו"ר ש"ס השר דרעי - מתפקידו כמנכ"ל החברה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הישיבה הסוערת בה, על פי גורמים בכירים בש"ס, איים ראש העיר יחיאל לסרי על חברי סיעת ש"ס כי באם לא ישתתפו בהצבעה על החלפת הדירקטוריון הם יודחו מהקואליציה - הטיח אילן בן עדי, מנכ"ל העירייה, האשמות קשות בתנועה הארצית.

בדבריו אמר מנכ"ל העירייה כי "כשראש העיר הגיע לקבל את תמיכת ש"ס בבחירות האחרונות, בש"ס הארצית הגיעו חברי סיעת ש"ס והתנו את תמיכתם בראש העיר בפיטורי מנכ"ל העירייה. זה היה התנאי: אם תרצה את תמיכתנו - פטר בבקש את מנכ"ל העירייה".

לדבריו, "באופן פוליטי לחלוטין מארגן לי מנכ"ל חפ"א (יהודה אבידן א.ק), ועברתי כאן איומים שיבוא איתי חשבון - כי אני מטיל ספק ביכולתו לנהל את האגף, אם כך מנכ"ל חפ"א יודע שהדיון הזה נועד להסית את הדיון בעניין תפקודו מהפן המקצועי לכיוון הפוליטי - הנושא הפוליטי זה המגרש האישי שלו".

"אי אפשר לפטר אותי, אי אפשר להתעסק איתי", המשיך בזעם מנכ"ל העירייה כשהוא כביכול מצטט את אבידן. "מה נעשה ששמעון כצנלסון קיבל את התיק הזה, את מנכ"ל העירייה ראש העיר לא הסכים לפטר גם במחיר של איבוד תמיכת ש"ס".

"לכם אני אומר שראש העיר חזר מירושלים והודיע לסייעת שם כי אני יודע שבלעדיכם אני לא יכול להיות ראש עיר. אבל את המנכ"ל הזה אני לא הולך לפטר גם אם זה יעלה לי בראשות העיר - זו הייתה תגובתו של ראש העיר "לניסיון הסחיטה הזה", אמנם בחדרים סגורים, כשכבר קיבל לידיו את התמיכה של דרעי".

מנכ"ל העירייה הטיח האשמות כבדות בש"ס הארצית שהוצגו במליאה בעת נאומו, ואמר כי "מנכ"ל חפ"א יודע שסגן ראש העיר ומחזיק תיק חפ"א בא ללשכת מנכ"ל העירייה ושם על השולחן את התנהלותו של יהודה אבידן וזה הביא לתגובה באופן כזה שיהודה אבידן יודע שיו"ר הסיעה מבין שהוא יכול להעניק לאנשי סיעה מי יחזיק כיו"ר החברה".

כאמור, אבידן צפוי להיות מודח מתפקידו לאחר שהמליאה אישרה את החלפת יו"ר הדירקטוריון שנועד לפטרו. יחד עם זאת, יידרש קרב משפטי ארוך בכדי להגיע להדחה הסופית.

בשלב זה, אבידן מציג חוות דעת משפטיות שהמינוי הנו שוחד פוליטי. נציין כי למרות כל האשמות הקשות שהוטחו באבידן, מנהל הישיבה סירב להעניק לאבידן הזדמנות להשיב לטענות נגדו.

בכירים בש"ס טוענים בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הגיע הזמן שדרעי יצפה מישיבות מועצה מהסוג הזה ויפיק לקחים מתמיכות הבאות בראשי הערים. ההבדל בין רון קובי ליחיאל לסרי ביחס לספרדים הוא רק גיאוגרפי, כך מציין בכיר בש"ס.

אשדוד אריה דרעי סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד