י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החתן מבהיר

הגר"ח מעולם לא קבע זמן ותאריך למשיח

הגאון הצדיק רבי יצחק קולדצקי, חתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מבהיר כי חמיו מעולם לא קבע זמן ותאריך לביאת המשיח וכי הוא רגיל להתבטא שרק נביא יכול לקבוע 

הגר"י קולדצקי עם חמיו שר התורה הגר"ח קנייבסקי
הגר"י קולדצקי עם חמיו שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

שמועות רבות מסתובבות בשנים האחרונות ברשתות החברתיות, בעיקר בקרב הציבור החילוני והמסורתי, שכביכול שר התורה הגר"ח קנייבסקי קבע זמן לביאת משיח צדקנו אליו אנו מצפים בכל יום שיבוא. 

אלא שחתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי - המגיד מישרים הגאון הצדיק רבי יצחק קולדצקי - מפרסם הבהרה בנושא בעלון 'דברי שי"ח' היוצא לאור מתורתו של הגר"ח.

וכך הוא כותב: "בעניין מה שנתפרסם לאחרונה משמו של מו"ח שר התורה רבינו הגר"ח שליט"א על דבר השואל ששאל האם לעשות תעודת זיהוי ישראלית לקראת הבחירות כדי שיוכל לבחור לכנסת, ומו"ח שליט"א ענה לו שעד הבחירות כבר יבוא המשיח ולא יצטרכו תעודות וכו' ".

"הריני להבהיר כדלהלן: גדולי ישראל בכל הדורות שהי"ג עיקרים היה עמוק בנפשם, ומתוך כך חיו כל הזמן בציפיה לביאת המשיח בכל יום וכמבואר ברמב"ם שמי שאינו מצפה בכל יום לביאתו, הרי זה חסר לו בעיקרי האמונה".

"ולכן", כותב הרב קולדצקי, "בדרך כלל כאשר הם נשאלים על שאלות לטווח רחוק, התשובה פורצת מעצמה, שעד אז מצפים כבר שיבוא המשיח, ומה לך לדאוג מעכשיו דאגת חינם, וגם מו"ח שליט"א חי כל הזמן בהרגשה כזו עמוק בתוך לבו ונפשו".

"ולכן כאשר השואל שאל שאלה על זמן מאוחר של יותר משלושה חדשים, ומעצמו, פרץ התשובה כנ"ל, אבל מעולם לא קבע זמן ותאריך שאז יבוא בודאי, וכאשר רגיל לומר שרק נביא יכול לקבוע כן, והדברים פשוטים וברורים".

את מכתבו מסיים רבי יצחק: "המצפה לרחמי שמיים ושנזכה לגאולה הקרובה".

הרב יצחק קולדצקי הגר''ח קנייבסקי ביאת המשיח תעודת זהות בחירות דברי שיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד