י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בראשות המשפיע החסידי

המפץ של מודיעין עילית: כל החוגים בשבת מירון

אחדות יוצאת דופן: בשבת הקרובה יגיעו מאות תושבי מודיעין עילית מכל העדות והחוגים שאין ביניהם שום קשר מאחד מלבד אחדות - לשבת נדירה עם המשפיע רבי מיילך בידרמן • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

המפץ של מודיעין עילית: כל החוגים בשבת מירון
רבי אלימלך בידרמן במירון צילום: דוד כהן

מירון הקדושה כבר ראתה שבתות התאחדות מרגשות ועילאיות לרוב. קהילות, ישיבות, חסידויות מגוונות כולם עושים את דרכם לרבי שמעון בר יוחאי מידי שבת בשבתו.

אלא שהשבת הקרובה, שהפכה כבר למסורת, מעפילה על כל השבתות והיא שבת אחדות לכלל החוגים מהעיר מודיעין עילית.

מדובר בשבת "באר האמונה" הנערכת בראשות המשפיע החסידי רבי אלימלך בידרמן, שתיערך בשבת הקרובה, פרשת תצווה, לרגל סיום ימי השובבי"ם.

השבת תתקיים בהשתתפות תושבי העיר מודיעין עילית מכלל החוגים והעדות: ליטאים, ספרדים וחסידים מכל הזרמים אברכים לצד עובדים לפרנסתם. 

התפריט של השבת: התכנסות באולם בני עקיבא לסעודות שבת שם יושבים אברכי כולל ועמלי כפיים, רבנים, רמי"ם, מחנכים, ועוד מגוון של יהודים השומעים את המשפיע בשפה העברית ומגיעים לדרגות גבוהות. 

לדברי אחד המשתתפים בשבת ששוחח עם 'בחדרי חרדים' "כל שבת קודש עם ר' מיילך אינה שבת רגילה, תושבי מודיעין עילית יודעים זאת היטב, אבל להיות שבת שלימה מבואה ועד צאתה עם רבי אלימלך, ועוד במירון - זה משהו אחר לגמרי".

לדבריו: "מי שהיה שנה שעברה הבין לראשונה עד כמה יכולה להיות תפילת קבלת שבת מרוממת ונעלית, ולאלו רמות של שמחה של מצווה ניתן להגיע בקבלת שבת". 

השיא של השבת הוא דווקא במוצאי שבת במעמד ההדלקה שנערך בשעה 21:00 וישנם כאלו המגיעים במיוחד במוצאי שבת: "כל אחד בתורו שופך את השמן למדורה ומוסיף את צקון לחשו, מזכיר את הקרובים אליו, את הילדים לעליה ברוחניות, את הידידים והמכרים הזקוקים לישועה. לבקשת רבי מיילך כל אחד עורך את חשבון נפשו ומקבל על עצמו קבלה כל שהיא לישועת הכלל". 

"אין ספק", אומר אחד המשתתפים, "כי מדובר בשבת שנתנה את אותותיה שאפשר להגיע לאחדות חרדית, או בלשון העם 'מפץ' - ללא צורך בבחירות; ויעידו על כך תושבי מודיעין עילית". 

 

מודיעין עילית שבת מירון המשפיע רבי אלימלך בידרמן שובבים אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד