י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חיבוק מנצח • סוף לסאגה

הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו במשותף

בתום ימים מתוחים ולאחר שבבית היהודי חזרו בהם מההסכם 4 פעמים - מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו הערב להסכם פוליטי על ריצה משותפת בכנסת ה-21 • הליכוד: "מברכים על האיחוד וקוראים להתאחד עם כוחות נוספים" • ההסכם המלא

הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו במשותף
פרץ וסמוטריץ' לאחר ההסכם צילום: חשבון הטוויטר של פרץ

בתום ימים מתוחים ולאחר שבבית היהודי חזרו בהם מההסכם 4 פעמים - מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו הערב (חמישי) להסכם פוליטי על ריצה משותפת בכנסת ה-21.

על פי ההסכם, הרשימה תורכב בשיטת הריצ'רץ' - כך שהבית היהודי יקבלו את המקומות האי זוגיים והאיחוד הלאומי את המקומות הזוגיים, ובמקרה שהמפלגה המאוחדת תביא מספר אי זוגי - יקיימו המפלגות רוטציה על המקום הזוגי.

עוד סוכם כי את הבחירה הראשונה לתפקיד שר יקבל חה"כ בצלאל סמוטריץ', ובמקרה שיקבלו תפקיד אחד בלבד יקיימו המפלגות הסכם רוטציה ביניהם.

ההסכם שנחתם

הצדדים סיכמו כי כל ההחלטות יתקבלו במשותף, כאשר התפקידים הנוספים בכנסת יתחלקו באופן שוויוני בין שני המפלגות. באיחוד הלאומי יחזיקו בתפקיד יו"ר הסיעה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר האיחוד הלאומי, לאחר חתימת ההסכם:"זה אמנם היה ארוך ומתיש, אבל ברוך ה׳ המטרה הגדולה הושגה. אחדות מנצחת בציונות הדתית. מודה לשותף שלי לדרך החדשה הרב רפי פרץ".

"אני משוכנע שיחד נוביל להישג עצום בבחירות. בימים הקרובים נמשיך לעשות מאמצים גדולים כדי לצרף לרשימה גורמים נוספים כדי שהימין האמיתי לא יזרוק קולות לפח. ועכשיו, סוף סוף, הולך לישון."

מהליכוד נמסר בתגובה לריצה המשותפת: "מברכים על הסיכום בין הבית היהודי לבין האיחוד הלאומי וקוראים להם להתאחד עם כוחות נוספים כדי להבטיח את ניצחון גוש הימין בבחירות".

מ'עצמה יהודית' נמסר: "מברכים את הבית היהודי והאיחוד הלאומי שהגיעו סוף סוף לחיבור בין המפלגות. מקריאת ההסכם עולה כי אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא התייחסו ולא השאירו מקום לאנשי עוצמה יהודית ומפלגות נוספות וסבורים כי פיצול נוסף בימין אפשרי".

"בעוצמה ירוצו בבחירות הקרובות עם גורמים נוספים ויחד איתם נהיה הפתעת הבחירות. מאחלים לבית היהודי והאיחוד הלאומי לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת הבאה".

בצלאל סמוטריץ' האיחוד הלאומי הבית היהודי רפי פרץ איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד