י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מוותר על החומה

הבית הלבן: טראמפ יכריז על 'מצב חירום'

הנשיא צפוי להכריז על 'מצב חירום לאומי' כדי שיוכל לממן את בניית החומה עם מקסיקו, לאחר שהסכם הפשרה בקונגרס לא השיג לו תקציב לכך • הדמוקרטים: "ניצול כוח מתועב"

הבית הלבן: טראמפ יכריז על 'מצב חירום'
נשיא ארה"ב דונלד ג'יי טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי בקרוב להכריז על מצב חירום לאומי כדי שיוכל לממן את בניית החומה עם מקסיקו בגבול בין המדינות בדרום ארה"ב - כפי שהבטיח במסע הבחירות שלו. 

אמנם, בימים האחרונים הגיע טראמפ לפשרה עם הדמוקרטים על תקציב מסוים לטובת החומה לאחר שעקב חילוקי הדעות הייתה השבתת ממשל ארוכה וכן דחייה של נאום מצב האומה המסורתי.

אך גובה התקציב שאושר עבור החומה עדיין נמוך ולא מאפשר לטראמפ לבצע את הפרויקט. ובשל כך מצא טראמפ רעיון חדש שיאפשר לו להשיג תקציב עבור החומה.

הפתרון: הנשיא יכריז על מצב חירום באזור הגבול עם מקסיקו וכך יוכל לממן את החומה דרך תקציב המדינה לצבא וביטחון, אשר במלואו בשליטת הנשיא כאשר מוכרז 'מצב חירום לאומי'.

הדמוקרטים בקונגרס, כצפוי, הגיבו בביקורת רבה לכך וכינו את המהלך החדש של הנשיא לעקוף את הקונגרס כ"ניצול כוח מתועב".

חלקם אף טוענים כי הגירה בלתי חוקית (הסיבה בגינה טראמפ רוצה לבנות את החומה) אינה מוגדרת בשום אופן כ"מצב חירום", והבטיחו שינסו להילחם בהכרזתו של טראמפ על מצב חירום.

לאחרונה, דיבר הנשיא בפני שריפים של המחוזות המרכזיים וראשי ערים מרכזיות בדרום ותיאר את החומה המתוכננת בשפתו הייחודית: "אנחנו בונים חומה. חומה חזקה! חומה גדולה! תצטרך להיות בכושר אדיר כדי לעבור אותה! יהיה להם (למקסיקנים) קל יותר לטפס את הר אוורסט, לדעתי, מאשר לעבור את החומה הזו!"

טראמפ חזר והסביר מדוע בניית החומה היא קריטית והכרחית, "בלי החומה הזו, הטכנולוגיה שלנו לא שווה כלום. בכניסתם של מהגרים לא חוקיים אלו, מיליוני עבודות נלקחים, וזה כולל עבודות של מהגרים חוקיים. זו החובה כי גדולה של המדינה שלנו כעת, לדאוג לכך שתיבנה החומה"

שלשום (רביעי) צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו הולכים לקבל 23 מיליארד דולר ממקורת אחרים למען בניית החומה" זאת, לאחר שההסכם שהגיעו אליו בקונגרס שלשום הוא הקצאה של 1.38 מיליארד דולר בלבד.
כעת נראה שאותם מקורות עלומים יושגו בעזרת אותה הכרזה מתוכננת של הנשיא על מצב חירום.

ארה"ב דונאלד טראמפ מקסיקו הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד